Se afișează codul de eroare P1519 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
DTC P1519 este un cod de eroare specific producătorului care este recunoscut de sistemul OBD/EOBD și indică o problemă cu controlul accelerației sau cu pedala electronică de accelerație. Acest cod de eroare apare în principal la vehiculele Volkswagen, Audi, Seat și Skoda și indică o defecțiune a sistemului drive-by-wire.
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Acționator defectuos al clapetei de accelerație
- Supapă de accelerație murdară sau lipicioasă
- Potențiometru al pedalei de accelerație deteriorat
- Cablare defectă între unitatea de comandă și clapeta de accelerație
- Unitate de comandă a motorului defectă
- Conexiuni ale fișelor slăbite sau corodate
- Blocaj mecanic al clapetei de accelerație
- Probleme de alimentare cu energie la actuatorul clapetei de accelerație
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P1519?
- Probleme la ralanti: ralanti instabil sau fluctuant
- Probleme de accelerare: Răspuns întârziat la acționarea pedalei de accelerație
- Program de funcționare în regim de urgență: Motorul funcționează numai în regim de urgență cu putere redusă
- Probleme de pornire: Dificultăți de pornire a motorului sau staționare
- Sacadări: Motorul sacadează în special la turații reduse
- Consum sporit de combustibil: Consum semnificativ mai mare decât de obicei
Cum să remediați problema codului de eroare P1519?
- Repararea necesită un diagnostic sistematic pentru a identifica cauza exactă.
- Scoateți supapa de accelerație, curățați-o bine și verificați mișcarea mecanică, apoi efectuați reglajul de bază
- Înlocuiți complet actuatorul supapei de accelerație și dispuneți reaprinderea acestuia cu un dispozitiv de diagnosticare
- Înlocuiți potențiometrul pedalei de accelerație și efectuați calibrarea în unitatea de comandă
- Verificați toate conexiunile cablurilor dintre pedala de accelerație, clapeta de accelerație și unitatea de comandă pentru a depista defecte de continuitate și de izolare și reparați cablurile defecte
- Curățați conexiunile fișei de la actuatorul clapetei de accelerație și de la pedala de accelerație, tratați-le cu spray de contact și strângeți-le bine
- Măsurați tensiunea de alimentare a dispozitivului de acționare a clapetei de accelerație și înlocuiți siguranțele sau releele dacă există abateri
- Verificați unitatea de comandă a motorului pentru erori de software și, dacă este necesar, instalați o actualizare sau înlocuiți unitatea de comandă
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P1519
Pot continua să conduc cu codul de eroare P1519?
Este posibil să continuați să conduceți doar într-o măsură limitată, deoarece motorul funcționează de obicei în programul de funcționare de urgență. Trebuie să vizitați imediat un atelier, deoarece autovehiculul poate reacționa imprevizibil și reprezintă un risc pentru siguranță.
Cât costă repararea codului de eroare P1519?
Costurile variază în funcție de cauză: curățarea clapetei de accelerație 80-150 €, actuator nou pentru clapeta de accelerație 200-400 €, potențiometru pentru pedala de accelerație 150-300 €, reparații cabluri 100-250 €. Diagnosticarea și învățarea costă suplimentar 50-100 EUR.
Cum pot șterge singur codul de eroare P1519?
Codul poate fi șters cu un dispozitiv de diagnosticare OBD, dar va reveni dacă cauza nu a fost remediată. După reparații, de obicei trebuie efectuată o reglare de bază a clapetei de accelerație.
Este codul de eroare P1519 o problemă frecventă?
Acest cod de eroare apare relativ frecvent la vehiculele VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda), în special la vehiculele cu un kilometraj mai mare sau cu o întreținere neregulată a clapetei de accelerație.
O supapă de accelerație murdară poate declanșa codul P1519?
Da, contaminarea cu reziduuri de ulei sau funingine poate bloca supapa de accelerație sau îi poate afecta mișcarea, rezultând acest cod de eroare EOBD.
Trebuie efectuată o reglare specială după reparație?
Da, după înlocuirea componentelor sau după curățare, supapa de accelerație trebuie reaprinsă cu ajutorul unui dispozitiv de diagnosticare, astfel încât sistemul să funcționeze din nou corect.