Codul de erori P0017 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0017: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0017 indică o discrepanță dintre semnalele senzorului de poziție al arborelui cotit (SPAC) și cele ale senzorului de poziție al arborelui cu came de evacuare (SPACE) al primei linii de cilindri.
Care este cauza erorii P0017- Uzura, extensia sau alunecarea lanțului de distribuție/a curelei de distribuție. Acest lucru duce la dezalinierea arborilor grupului motopropulsor unul față de celălalt.
- Presiunea insuficientă a uleiului de motor în sistemul de acționare al regulatorului de faze. Aceasta este cauzată de utilizarea lubrifiantului cu viscozitate necorespunzătoare sau de înfundarea conductelor ca urmare a înlocuirii intempestive a acestuia.
- Griparea supapei electromagnetice cu solenoid al regulatorului de faze. Acest lucru obstrucționează trecerea curentului de fluide. Aceasta blochează rotația arborelui cu came în poziția dorită.
- Defectarea senzorilor de poziție ai arborelui cotit și a senzorilor de poziție ai arborelui cu came de evacuare, precum și a roților dințate ale acestora. Unitatea de control electronic al motorului recepționează date incorecte, ceea ce duce la afișarea unei notificări false.
- Întreruperea circuitelor senzorilor și ale supapelor. Acest lucru se produce la deteriorarea mecanică a cablurilor sau la fisurarea și oxidarea conectorilor.
Posibila desincronizare a arborilor este adesea indicată de reducerea puterii motorului, de funcționarea neregulată a acestuia la ralanti și/sau la intrarea automobilului în viteză. Performanțele generale și randamentul motorului se reduc, în timp ce consumul de carburant crește. Acesta nu demarează de la prima încercare și poate emite sunete parazite în timpul funcționării. Dinamica automobilului se deteriorează.
Reparațiile recomandate- Înlocuirea uleiului de motor, a filtrului și spălarea sistemului de lubrifiere a grupului motopropulsor. Acest lucru contribuie la restabilirea funcționalității dispozitivului de acționare hidraulică al regulatorului de faze și a întinzătorului lanțului de distribuție / al curelei de distribuție.
- Montarea senzorilor fără defecte. Acest lucru exclude apariția alertelor false.
- Reluarea alimentării cu energie electrică a dispozitivelor electronice. Cablurile și conectorii deteriorate sunt înlocuite cu unele noi. Contactele sunt curățate cu ajutorul unui agent special.
- Reglarea / întreținerea componentelor de distribuție. Acest lucru presupune montarea unor role noi, a unei curele noi/a unui lanț nou, reglarea întinderii acestora și a poziției arborilor în conformitate cu reperele de distribuție.
Ce înseamnă codul P0017?
Acesta indică la desincronizarea arborelui cotit și a arborelui cu came de evacuare. La multe autovehicule, acesta este identificat de unitatea de control electronic (UCE) atunci când motorul este demarat, dacă deviațiile constituie peste 10°.
Pot să conduc automobilul când apare acest cod?
Acest lucru nu este interzis. Totuși, cauza profundă a defecțiunii trebuie să fie găsită și remediată cât mai curând posibil. Acest lucru va contribui la reducerea consumului de carburant, la maximizarea exploatării puterii grupului motopropulsor, precum și la evitarea reparațiilor costisitoare ale acestuia.
Cum pot corecta această eroare?
Pentru aceasta, efectuați repornirea calculatorului de bord deconectând borna negativă de la baterie timp de 15 minute sau utilizând un scaner de diagnosticare. Apoi efectuați un parcurs de probă. La reapariția notificării, identificați cauza profundă a defecțiunii, remediați-o și apoi goliți memoria utilizând un scaner OBD2.