Codul de erori P0102 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0102: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0102 este citit atunci când ECU-ul motorului detectează un semnal scăzut emis de senzorul debitmetrului de aer (MAF). Apare când dispozitivul se defectează, aerul care pătrunde ocolește senzorul sau alimentarea cu aer a camerelor de ardere este restricționată.
Care este cauza erorii P0102?- Murdărirea filtrului de aer. Cauzează reducerea volumului de aer care pătrunde în motor.
- Depresurizarea sistemului de admisie. Fluxul de aer ocolește MAF.
- Interferențe electromagnetice. Poate avea loc dacă, de exemplu, cablul de alimentare se află lângă dispozitivele cu tensiune mai înaltă, precum alternatorul, bobina de aprindere, cablurile de înaltă tensiune.
- Înfundarea elementului sensibil al debitmetrului sau contactul insuficient în circuitul electric al acestuia. Afectează în mod negativ precizia măsurării.
- Impurificarea catalizatorului. Cauzată de îmbogățirea amestecului de aer-combustibil.
- Defecțiunea senzorului de presiune absolută a aerului din galeria de admisie. În special, din cauza rezistenței excesive din circuitul cu împământare.
- Turații instabile ale motorului la ralanti.
- Dificultatea de pornire a motorului, oprirea spontană a acestuia în timpul mișcării.
- Fum negru provenit din țeava de eșapament.
- Creșterea consumului de combustibil.
- Reducerea puterii motorului.
În funcție de natura defecțiunii, este posibil să fie necesar:
- Să instalați un nou filtru de aer.
- Să curățați contactele conectorului debitmetrului.
- Să instalați un cablu de alimentare funcțional.
- Să restabiliți etanșeitatea conductei de recepție
Ce înseamnă codul P0102?
Apariția acestor simboluri indică faptul că prin debitmetru trece o cantitate insuficientă de aer.
Care sunt cauzele acestei erori?
Poate fi cauzată de reducerea capacității sistemului de admisie, de depresurizarea conductei în secțiunea cuprinsă între senzor și colectorul de admisie, precum și de defectarea senzorului.
Ar putea singură dispărea?
Da. În special, la unele automobile cu kilometraj mare, o defecțiune a senzoruuil debitmetrului de aer (MAF) poate apărea pe scurt timp atunci când motorul funcționează o perioadă îndelungată la sarcini mari. Cu toate acestea, sunt păstrate în istoric.
Cum pot înlătura acest cod?
Uneori, pentru resetarea codului este suficient să deconectați și să reconectați conectorul de alimentare a senzorului MAF. Dacă această acțiune nu a avut niciun efect, deconectați pe 15 minute borna negativă a bateriei de acumulatoare pentru a reporni computerul de bord. De asemenea, memoria poate fi ștearsă cu ajutorul scanerului OBD2. În cazul reapariției codului, trebuie efectuată o diagnosticare detaliată pentru a determina cauza problemei și a o remedia.
Cât costă eliminarea acestei combinații?
Depinde de volumul de muncă care trebuie efectuat. Prețul exact îl puteți afla de la specialiști, după diagnosticare și determinarea cauzei principale.