
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Care sunt indicii?
Orice defecțiune a acestei componente afectează în mod direct funcționarea unităților pe care le acționează: alternatorul, compresorul sistemului de climatizare, pompa de servodirecție hidraulică și ventilatorul de răcire. De exemplu, conducătorul auto poate observa că bateria automobilului a început să se încarce mai lent. În acest caz, indicatorul de avertizare al bateriei se activează sau clipăiește pe tabloul de bord. Dacă automobilul dumneavoastră are servodirecție hidraulică, cu o curea trapezoidală nefuncțională, veți avea nevoie de un efort mai mare decât de obicei pentru a roti volanul de direcție. Puteți auzi un scârțâit specific de sub capotă atunci când porniți motorul și conduceți la turații înalte. În timpul vreunei inspecții vizuale, puteți observa crăpături, abraziuni, nervuri exfoliate și urme de ulei pe piesă.
Poate o curea trapezoidală nefuncțională să provoace un consum majorat de combustibil?
Nu, uzarea acestei piese nu afectează consumul de combustibil. Cureaua strânsă excesiv de tare cauzează sarcini laterale mecanice sporite asupra alternatorului și arborelui cotit. Acestea au nevoie de mai multă energie pentru rotire, determinând astfel motorul să consume ceva mai mult combustibil. Dar această diferență este atât de nesemnificativă încât este aproape imposibil de observat fără utilizarea instrumentelor speciale de măsurare a preciziei.
De ce scârțâie cureaua trapezoidală atunci când este rece?
Scârțâitul în timpul pornirii motorului, în special când este frig afară, este de obicei cauzat de creșterea vâscozității lubrifiantului utilizat în rulmenții alternatorului sau fuliile și rolele unităților auxiliare. Dacă lubrifiantul este solidificat, rotirea fuliei necesită un efort mai mare decât de obicei. Acest lucru determină alunecarea curelei, producând un scârțâit specific. După ceva timp, când toate unitățile automobilului se încălzesc, acest sunet dispare. O altă cauză a scârțâitului curelei imediat după pornirea motorului o constituie umiditatea care se condensează între curea și fulii și se evaporă după ce motorul se încălzește.
Este posibilă continuarea utilizării curelei trapezoidale după detectarea indicilor de defecțiune?
O curea defectă trebuie înlocuită imediat. În caz contrar, aceasta se poate rupe în timpul conducerii, ceea ce poate face automobilul mai dificil de manevrat, poate cauza defectarea echipamentului electric și epuizarea bateriei, ceea ce face imposibilă pornirea motorului. Mai mult, o curea de transmisie ruptă este periculoasă pentru sistemul de distribuție: aceasta se poate înfășura în jurul fuliei arborelui cotit sau a altor fulii ale acestui sistem. Acest lucru poate duce la ruperea curelei dințate, defectarea supapelor motorului și a angrenajului(elor) arborelui cu came.
Pot înlocui singur o curea trapezoidală?
Înlocuirea curelei trapezoidale este o procedură destul de laborioasă. Totuși, dacă veți urma instrucțiunile din tutorialele de la AUTODOC CLUB, vă veți putea încerca să soluționați și singur. Nu uitați că este recomandat să instalați role noi împreună cu cureaua. Faceți o fotografie sau desenați diagrama de circulație a curelei înainte de a începe. Și este crucial să întindeți corespunzător cureaua atunci când ați finisat. Pentru aceasta, s-ar putea să aveți nevoie de scule speciale.
Ce cauzează ruperea curelei trapezoidale?
De regulă, cureaua se rupe din cauza uzurii excesive sau neuniforme, sau atunci când fuliile sunt descentrate sau când rulmenții alternatorului și ale altor unități auxiliare sunt blocate. Această problemă apare și atunci când piesa a fost instalată incorect, cum ar fi invers sau fără respectarea diagramei de circulație a producătorul vehiculului. Ignorarea recomandărilor producătorului de înlocuire a fuliilor împreună cu cureaua este la fel de periculoasă: o fulie uzată are pe suprafața sa bavuri, care pot deteriora cureaua nouă. De asemenea, este important să mențineți componenta întinsă corespunzător.
La ce este conectată cureaua trapezoidală?
În funcție de construcția vehiculului și de nivelul de dotări al acestuia, această componentă poate conecta un număr diferit de unități. De obicei, cureaua este fixată de fuliile alternatorului, compresorul sistemului de climatizare, pompa servodirecției hidraulică. Mai mult, sistemul include un dispozitiv de tensionare și role de ghidare. Puteți găsi o schemă detaliată a circulației curelei în manualul vehiculului.