
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Când ar trebui să schimb plăcuțele de frână?
Inspectați componentele sistemului de frânare la fiecare 10.000 de kilometri. Verificați dacă există așchii metalice pe plăcuțele de frână. Dacă acesta este cazul, acestea sunt uzate critic. De obicei, plăcuțele de frână de pe axul din față se înlocuiesc la fiecare 25 000–40 000 km, iar cele de pe axul din spate - la fiecare 40 000–60 000 km. Înlocuiți componentele imediat dacă grosimea lor este redusă până la limita specificată în documentația tehnică a vehiculului. De asemenea, necesitatea instalării unor piese noi este indicată de senzorul de uzură (dacă este instalat), zgomotul strident din timpul frânării, distanță majorată de frânare și jocul excesiv sau vibrațiile pedalei de frână.
Ar trebui să înlocuiesc toate plăcuțele de frână simultan?
Plăcuțele de frână sunt înlocuite ca un set pe un ax. Acest lucru asigură o frânare cât mai eficientă posibil. Noile componente pot fi presate mai strâns pe discuri, asigurând astfel decelerarea mai rapidă a roților. Înlocuirea plăcuțelor de frână doar pe o singură parte afectează stabilitatea vehiculului.
Pot înlocui singur plăcuțele de frână?
Da, puteți. Înainte de începerea lucrului, citiți ghidurile noastre în format PDF și vizionați tutorialele noastre video și asigurați-vă că consultați recomandările producătorului de automobile. Veți avea nevoie de următoarele scule: o cheie tubulară pentru roți, o cheie cu clichet, o cheie dinamometrică, o rangă metalică, un instrument de presare a pistonului etrierului de frână, o cheie combinată, un poanson, un ciocan și clește cu vârfuri rotunjite. Aveți nevoie de asemenea de cale pentru roți, un vinci de ridicat și o husă pentru protecția pieselor de caroserie vopsite. Vor fi, de asemenea, necesare unele produse chimice: un spray de curățare a frânelor, lubrifiant de cupru și pastă anti-scârțâit. Nu uitați să purtați o mască respiratoare de protecție, mănuși de protecție și ochelari de protecție.
Procedura de înlocuire nu necesită mult timp. Un conducător auto cu experiență se poate descurca cu instalarea pieselor în 15–20 de minute la fiecare roată. Astfel, instalarea componentelor pe roțile din față și din spate va dura circa 1-1,5 ore. Un începător ar putea avea nevoie de mai mult timp. Nu este nevoie să evacuați aerul din sistemul de frânare după procedura de înlocuire, deoarece aceasta nu afectează etanșeitatea sistemului.
Ce cauzează uzarea rapidă a plăcuțelor de frână?
Foarte des, uzura prematură a plăcuțelor este cauzată de o funcționare defectuoasă a etrierului de frână. Știfturile de ghidare sau pistoanele gripate fac imposibilă scoaterea plăcuței de pe disc după frânare. Astfel, piesa este expusă uzurii abrazive și supraîncălzirii. Gradul de uzură al discului de frână afectează și starea plăcuțelor de frână. Canelurile și striurile de uzură de pe suprafața lui cauzează uzura neuniformă a plăcuțelor. În unele cazuri, piesele se pot deteriora din cauza pătrunderii obiectelor străine, de exemplu, pietrișul fin între suprafețele de frecare. Stilul de conducere este o altă cauză a uzurii premature. Frânarea bruscă frecventă, conducerea pe drumurile montane în serpentină poate duce la supraîncălzirea componentelor. Prin urmare, preferabile pentru conducerea sportivă sunt plăcuțele de frână de performanță înaltă, care își păstrează proprietățile de exploatare la temperaturi extrem de înalte.