Adresați întrebări, sau împărtășiți experiența dumneavoastră privind reparațiile, pe forumul auto. Abonați-vă la actualizări, pentru a nu rata noile ghiduri.
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Care sunt funcțiile brațelor de suspensie superioare și inferioare?
Funcțiile componentelor pot varia nesemnificativ în funcție de concepția constructivă a suspensiei. De exemplu, la suspensiile cu dublu braț triunghiular, brațele de suspensie superioare susțin partea superioară a fuzetei, ceea ce împiedică înclinarea longitudinală a roții în timpul conducerii. De asemenea, cele inferioare susțin fuzeta și, în același timp, susțin capătul inferior al amortizorului, pentru a preveni balansarea acestuia. Într-o suspensie multibraț, brațele de suspensie superioare transmit forțele transversale și conectează fuzeta cu subcadrul. Brațul inferior din față determină convergența roților. Brațul inferior din spate preia greutatea caroseriei prin intermediul arcului.
Care sunt indicii unui braț de suspensie defect
În cazul defectării brațului de suspensie, vehiculul poate trage într-o parte. Roțile se dezaxează. Anvelopele se uzează neuniform. Proprietățile de amortizare ale suspensiei sunt afectate, ceea ce se remarcă în special atunci când conduceți pe drumuri de calitate proastă. În timp ce conduceți, puteți auzi sunete distinctive: bătăie, scârțâit sau țăcănit. De regulă, acest lucru se întâmplă pe drumurile accidentate. Pe vreo suprafață plană, huruitul specific pot fi auzit de la suspensie și zgomotul strident de la sistemul de direcție. Poate apărea supravirarea sau subvirarea și poate exista o întârziere a reacției sistemului de direcție.
Este periculos să conduceți cu un braț de suspensie defect?
Un braț defect duce la o manevrabilitate necorespunzătoare, ceea ce are un efect negativ asupra siguranței rutiere. Există un risc înalt de derapare pe suprafețele alunecoase. Un braț de suspensie defect reprezintă un risc de înclinare excesivă a roții, ceea ce este foarte periculos atunci când conduceți cu viteze mari, deoarece puteți pierde controlul complet al automobilului.
Cum se defectează brațele de suspensie?
Cele mai vulnerabile elemente ale acestor componente sunt bucșele și articulațiile sferice. Primele se întăresc și crapă cu timpul, partea lor din cauciuc se poate desprinde de cea metalică. În ceea ce privește articulațiile sferice, se uzează inserția și bila, rezultând în apariția unui joc. Dacă înlocuirea nu este efectuată în timp util, elementele de fixare și locurile de montaj ale bucșelor și ale articulațiilor sferice se pot defecta din cauza sarcinilor înalte și a jocului. Acest lucru sporește riscul de defectare a brațului suspensiei atunci când roata trece peste vreun obstacol. Țineți cont de faptul că chiar și o piesă nouă se poate defecta din cauza vreunei lovituri puternice. În unele cazuri, rezistența componentelor se reduce din cauza coroziunii.
Pot înlocui un singur un braț de suspensie?
Puteți schimba doar brațul de suspensie deteriorat, dar este recomandat să înlocuiți aceste piese în perechi, îndeosebi dacă au fost utilizate timp îndelungat. Chiar și un braț de suspensie utilizat o perioadă scurtă de timp, poate avea diferite caracteristici tehnice față de o componentă nouă. În plus, piesele au aproximativ aceeași durată de exploatare. Prin urmare, defectarea uneia înseamnă că și cealaltă se va defecta în curând.
Cât durează înlocuirea brațelor de suspensie?
Înlocuirea acestor componente poate dura 1–5 ore. Procesul de demontare și instalare a pieselor este unul destul de laborios. Sculele de care veți avea nevoie includ un cric de ridicare și compresoare pentru arcuri. De asemenea, procedura presupune de obicei demontarea mecanismelor de frânare. După montarea brațelor de suspensie noi, indiferent dacă sunt superioare sau inferioare, este obligatoriu să aliniați roțile. Este important să efectuați procedura corespunzător, întrucât corectitudinea ei este deosebit de importantă pentru o durată de exploatare îndelungată a anvelopelor și a altor elemente ale suspensiei, pentru manevrabilitatea vehiculului și pentru siguranța rutieră.