Codul de erori P0302 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0302: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0302 este detectat de ECU la depistarea rateurilor de aprindere în al doilea cilindru al motorului.
Care este cauza erorii P0302?- Defecțiunea bujiei din al doilea cilindru. Cauzată de supraîncălzirea motorului, aprinderea prematură și pătrunderea uleiului de motor în camera de combustie.
- Deteriorarea sau ruperea cablului de înaltă tensiune. Motivul este deteriorarea mecanică sau termică a învelișului izolator și oxidarea contactelor.
- Ruperea rotorului distribuitorului. Cauzată de uzura naturală.
- Funcționarea defectuoasă a bobinei sau a modulului. Cel mai frecvent motiv este scurtcircuitul intern cauzat de supraîncălzirea motorului. Are loc în urma prezenței unui amestec prea slab, eficienței scăzute a sistemului de răcire și utilizării bujiilor uzate.
- Compresiune scăzută în a doua cameră de ardere. De obicei, este rezultatul blocării inelelor de piston, abraziunii cilindrilor, reglării necorespunzătoare a supapelor, uzurii curelelor de distribuție, deteriorării termice a garniturii de etanșare a chiulasei.
- Înfundarea injectorului de combustibil. Cauzată de înlocuirea întârziată a filtrului de combustibil, de pătrunderea murdăriei în rezervor și de uzura pompei.
- Înfundarea elementelor EGR. Acumularea de calamină și depuneri uleioase împiedică circulația liberă a gazelor de eșapament și duce la perturbarea procesului de formare a amestecului.
- Valori incorecte ale senzorilor de oxigen, ale debitmetrului, de poziție a arborelui cu came, a arborelui cotit sau a clapetei de accelerație. Determină faptul dacă amestecul de aer-combustibil va deveni mai slab sau mai bogat.
- Pornire dificilă a motorului.
- Turație instabilă a motorului în timpul apăsării pedalei de accelerație și la ralanti.
- Reducerea puterii motorului și creșterea vibrațiilor acestuia.
- Creșterea consumului de combustibil.
- Smucituri și mișcare sacadată a vehiculului în timpul conducerii.
- Oprirea motorului atunci când automobilul nu este în mișcare.
În primul rând ar trebui să analizați erorile asociate, acțiune efectuată prin conectarea scanerului OBD2 la fanta de diagnosticare a automobilului. După care trebuie să verificați componentele și senzorii de aprindere, înlocuind concomitent componentele defecte. Apoi curățați injectoarele și supapa EGR, restabiliți etanșeitatea sistemului de admisie și de evacuare și compresia din camerele de combustie.
Ce înseamnă codul P0302?
Se referă la rateul de aprindere în cel de-al doilea cilindru al motorului.
Care sunt cauzele apariției acestuia?
Întreruperea formării scânteii din cauza prezenței calaminei pe bujii, străpungerea izolatorului, funcționarea defectuoasă a cablurilor de înaltă tensiune, bobinei/modulului sau distribuitorului. De asemenea, lipsa formării scânteii poate fi cauzată și de perturbarea procesului de formare a amestecului de aer-combustibil. Are loc în urma depresurizării sistemului de admisie, murdăririi injectoarelor de combustibil, funcționării defectuoase a debitmetrului, sondelor lambda etc.
Cum pot elimina această eroare?
Găsiți cauza și remediați-o, apoi resetați eroarea cu ajutorul unui scaner.