Codul de erori P0300 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0300: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0300 indică faptul că unul sau mai mulți cilindri ai motorului dau rateuri la aprindere. Apare ca urmare a întreruperilor în procesul de formare a scânteilor și a funcționării defectuoase a componentelor conexe.
Сauza erorii P0300De regulă, apariția acesteia poate fi cauzată de funcționarea defectuoasă a următoarelor sisteme:
- De aprindere. Murdărirea sau topirea vârfurilor bujiilor, defectarea firelor de înaltă tensiune, a bobinei, a modulului, a distribuitorului, contactul slab în circuitului electric etc.
- De alimentare cu combustibil. Presiune insuficientă a combustibilului, înfundarea duzelor și a elementelor de filtrare, performanță scăzută a pompei.
- De admisie și evacuare. Blocarea supapei EGR, depresurizarea conductei de admisie, înfundarea canalelor catalizatorului.
- De reglare a distribuției supapelor. Deteriorarea termică, griparea supapelor de admisie sau de evacuare, curea de distribuție tensionată incorect sau uzată.
- Electric. Defectarea sondei lambda, a debitmetrului de aer, a senzorilor de poziție a arborelui cu came și a celui cotit, a clapetei de accelerație etc.
- Aprinderea indicatorului „Check Engine” pe tabloul de bord.
- Miros de combustibil provenit din țeava de eșapament.
- Pornire dificilă a motorului.
- Deconectare spontană a motorului în timpul opririi automobilului.
- Diminuarea dinamicii vehiculului în timpul accelerației.
- Creșterea consumului de combustibil.
- Sunete de bubuitură din țeava de eșapament.
- Funcționare instabilă a motorului.
- Resetarea erorii cu ajutorul scanerului și efectuarea unei curse de probă. Are loc la începutul verificării și după fiecare fază a lucrărilor de reparații. Acest lucru este necesar pentru evaluarea eficacității unor acțiuni specifice. Pentru citirea codului este utilizat dispozitivul OBD2, conectat la fanta de diagnosticare a vehiculului.
- Analiza combinațiilor corelate. Facilitează diagnosticarea și reduce timpul acesteia.
- Identificarea cauzei principale. Presupune inspectarea bujiilor și a cablurilor de înaltă tensiune, verificarea componentelor electrice cu ajutorul unui multimetru și unui osciloscop, detectarea depresurizării în conductele de vid, măsurarea compresiunii în cilindrii motorului, reglarea tensiunii curelei de distribuție etc.
- Instalarea pieselor reparabile. Cel mai des urmează să fie înlocuite bujiile, capacul distribuitorului, bobina sau modulul, cablurile și senzorii.
Ce înseamnă codul P0300?
Indică rateul unuia sau mai multor cilindri ai motorului.
Ce cauzează apariția acestei notificări?
În primul rând, defectarea bujiilor, modulului sau bobinei, cablurilor și distribuitorului, mai rar - a sistemului de alimentare cu combustibil, a sistemului de distribuție a gazului și a diferitor senzori.
Cum poate fi înlăturat?
Pentru resetarea combinației este utilizat scanerul de diagnosticare. Cu toate acestea, dacă nu este înlăturată cauza principală a problemei, ea va reapărea în curând. De aceea este necesară o inspecție completă și înlocuirea pieselor defecte.