Codul de erori P0304 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0304: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0304 este detectat de ECU la depistarea rateurilor de aprindere în al patrulea cilindru al motorului.
Сauza erorii P0304- Rateul de formare a scânteilor. Determinat de defecțiunea bujiei, bobinei/modulului, cablului, distribuitorului și capacului (dacă există), și de reglarea incorectă a unghiului de aprindere. Combustibilul nu se aprinde din cauza absenței unei scântei, formării timpurii sau târzii a acesteia.
- Compoziție incorectă a amestecului de aer-combustibil. De regulă, este cauzată de înfundarea filtrului de combustibil, a injectorului și a conductei de combustibil, de performanța scăzută a pompei, de scurgeri de aer în tuburile de legătură și de blocarea supapei EGR sau de accelerație. În plus, defecțiunea poate fi cauzată de valorile false ale senzorilor de oxigen, debitmetrului (MAF) etc.
- Deviație în procesul de aprindere. În urma scăderii compresiunii în camera de combustie a motorului, amestecul de aer-combustibil este comprimat cu o forță insuficientă pentru a se aprinde. Acest lucru apare, în general, din cauza uzurii pieselor grupului cilindru-piston, distrugerii inelelor pistonului și de compresiune, depresurizării supapelor de admisie și de evacuare sau deschiderii întârziate ale acestora.
- Motorul nu poate fi pornit sau se oprește în timpul funcționării la ralanti.
- Vehiculul accelerează lent.
- Automobilul consumă mai mult combustibil.
- Reducerea puterii motorului.
- Diagnosticați cu scanerul OBD2 și decodificați notificările aferente. Contribuie la identificarea rapidă a cauzei principale a defecțiunii.
- Curățați contactele conectorului electric. Utilizați un spray special în acest scop. În urma acestei acțiuni va fi reluată alimentarea de curent.
- Spălați supapele, injectoarele și conductele de combustibil. Astfel va fi restabilită etanșeitatea sistemului de admisie și va fi asigurată alimentarea neîntreruptă cu combustibil.
- Înlocuiți piesele defecte. Cel mai des se defectează bujiile, bobinele, cablurile, garniturile de etanșare și filtrele.
Ce înseamnă codul P0304?
Se referă la rateul de aprindere în al patrulea cilindru al motorului.
Care sunt cauzele apariției acestei erori?
De obicei, acestea sunt defecțiunile componentelor de aprindere. Alte cauze ar putea fi amestecul de aer-combustibil prea slab sau prea bogat, rezultat în urma funcționării defectuoase a sistemelor de alimentare cu combustibil și cu aer, compresiunea joasă în a patra cameră de combustie, perturbarea funcționării sistemului de distribuție, sondelor lambda, senzorului MAF și de poziție a clapetei de accelerație etc.
Pot să conduc automobilul în acest caz?
Acest lucru nu este recomandat. Toate defecțiunile enumerate anterior pot duce la deteriorarea manevrabilității automobilului, iar motorul acestuia poate ceda rapid. Prin urmare, ar trebui să vă adresați cât mai curând posibil la un autoservice pentru a verifica vehiculul.