Codul de erori P0172 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0172: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0172 indică faptul că amestecul de aer-combustibil este prea bogat. Poate fi o dovadă că motorul, sistemul de injecție a combustibilului, sistemul de admisie a aerului și cel de evacuare funcționează incorect.
Care este cauza erorii P0172?- Exces de combustibil. Are loc în urma deteriorării injectoarelor de combustibil, pompei, regulatorului de presiune și supapei de absorbție.
- Lipsa de oxigen. Cauzată de înfundarea filtrului de aer, de funcționarea defectuoasă a sondei lambda, a senzorului debitmetrului de aer, a senzorului de presiune absolută din galeria de admisie și de poziția clapetei de accelerație.
- Perturbarea procesului de aprindere. Este rezultatul lipsei sau insuficienței de scântei în cilindrii motorului din cauza uzurii bujiilor, bobinelor, cablurilor de înaltă tensiune sau distribuitorului, sau din cauza funcționării defectuoase a sistemului de distribuție.
- Defecțiunea sistemului de răcire a motorului. Blocarea supapei termostatului în poziție deschisă, defecțiunea senzorului de temperatură a antigelului, funcționarea permanentă a ventilatorului duce la creșterea inutilă a consumului de combustibil pentru încălzirea mai rapidă a motorului.
- Defecțiuni ale ECU. Sunt cauzate de erorile de reprogramare.
- Miros de combustibil sau de sulf în habitaclu.
- Sunete de bubuitură provenite din toba de eșapament.
- Creșterea consumului de combustibil.
- Fum negru sau gri provenit din țeava de eșapament.
- Rateu la aprindere.
- Turații instabile ale motorului care funcționează la ralanti.
- Diminuarea dinamicii vehiculului, smucituri în timpul accelerației.
- Formarea depunerilor uscate de calamină pe bujii.
- Imposibilitatea de pornire a motorului neîncălzit.
- Diagnosticare. Etapa inițială implică scanarea cu un echipament special, scopul fiind detectarea tuturor defecțiunilor asociate. Verificarea ulterioară presupune inspectarea contactelor și a altor componente electrice, determinarea integrității acestora cu ajutorul multimetrului și evaluarea funcționalității componentelor individuale cu ajutorul osciloscopului sau unui dispozitiv special de testare.
- Curățarea pieselor de murdărie și de urme de coroziune. Contribuie la restabilirea conexiunii electrice.
- Înlocuirea componentelor uzate. Cel mai des urmează să fie instalate bujii noi, filtrul de aer, sondele lambda etc.
- Resetarea software a codurilor de eroare. Efectuată cu ajutorul scanerului OBD2 după fiecare etapă a reparației.
Ce înseamnă codul P0172?
Indică o supraîmbogățire a amestecului de aer-combustibil.
Care sunt cauzele apariției erorii?
Cele mai frecvente cauze sunt defecțiunile senzorilor responsabili de procesul de formare a amestecului, funcționarea defectuoasă a sistemului de răcire a motorului, a sistemului de alimentare și injecție a combustibilului și înfundarea conductelor de aer.
Pot să conduc automobilul în acest caz?
Este recomandată eliminarea imediată a cauzei defecțiunii. În caz contrar poate fi afectată manevrabilitatea vehiculului și, prin urmare, crește riscul unui accident rutier. Mai mult de atât, acest lucru poate duce la înfundarea catalizatorului, la distrugerea termică a tobei de eșapament, la formarea sporită a depunerilor de calamină pe componentele motorului.