Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Cât de des trebuie înlocuit filtrul de ulei?
În medie, cam la fiecare 7 000 - 10 000 km. Totuși, durata de viață a acestei consumabile poate fi redusă dacă motorul este exploatat în permanență sub sarcini sporite, dacă se folosește ulei de slabă calitate în sistemul de lubrifiere sau dacă pătrunde antigel în interiorul acestuia din cauza lipsei etanșeității. Uzarea prematură a piesei poate fi determinată și de supraîncălzirea motorului, după care uleiul de motor și filtrul de ulei trebuie înlocuite.
Ce se întâmplă dacă nuse înlocuiește niciodată filtrul de ulei?
Construcția filtrului de ulei are o supapă by-pass specială, pentru a preveni deficiența de alimentare cu ulei a motorului. Aceasta se deschide atunci când porniți motorul rece, în caz de viscozitate foarte înaltă, presiune extrem de înaltă în sistemul de lubrifiere sau când elementul de filtrare este înfundat și performanța acestuia semnificativ redusă. Dacă nu ați schimbat filtrul de ulei de mult timp, motorul va primi constant ulei impur. Acest lucru determină formarea depunerilor de carbon și mâzgă pe piesele motorului, înfundarea canalelor de ulei și uzarea rapidă a grupului cilindru-piston.
Cum schimb filtrul de ulei?
În primul rând, trebuie să ridicați mașina sau să o poziționați pe o groapă de inspecție auto. Imobilizați-o cu ajutorul frânei de mână. Motorul trebuie să fie ușor încălzit. După aceea deșurubați dopul de scurgere al băii de ulei și scurgeți uleiul folosit într-un vas pregătit în prealabil. Aveți grijă: uleiul este fierbinte. După aceea, în funcție dacă filtrul este cu cartuș sau fără, trebuie să deșurubați carcasa filtrului sau să scoateți elementul de filtrare de la carcasă. Acoperiți caroseria mașinii cu o pânză pentru a o păstra curată. Gresați elementul de etanșare al noului filtru cu ulei de motor. Și filtrul în sine trebuie umplut cu ulei înainte de instalare. Mai departe, curățați baia de ulei și înșurubați dopul filetat cu o nouă garnitură o-ring pe el. După aceea turnați ulei curat până la nivelul corespunzător, porniți motorul, lăsați-l să funcționeze un timp și verificați nivelul uleiului cu o jojă, pentru a-l completa în caz de nevoie.