Codul de erori P0130 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0130: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0130 indică tensiunea joasă în circuitul electric al sondei lambda, amplasată în amonte de convertizorul catalitic și care se referă la prima linie de cilindri. Totodată pot apărea notificările asociate: P0131-P0135, P0171 și P0175.
Care este cauza erorii P0130?- Defectele conectorului senzorului de oxigen sau deconectarea spontană a acestuia.
- Deteriorarea termică a dispozitivului, pierderea capacității de funcționare a elementului sensibil al acestuia.
- Defecțiuni la cablajul dintre senzor și unitatea de control electronic.
- Defectarea pompei de combustibil sau înfundarea filtrului.
- Funcționarea incorectă a regulatorului de presiune a combustibilului.
- Depresurizarea sistemului de admisie sau a sistemului de alimentare cu combustibil.
- Defectarea senzorul de debit masic de aer sau de presiune absolută.
- Funcționarea neregulată a sistemului de control al emisiilor prin evaporare.
- Aprinderea indicatorului „Check Engine“ (Verificați motorul) pe panoul de bord.
- Demararea îngreuiată și oprirea incidentală a motorului.
- Majorarea consumului de carburant.
- Funcționarea instabilă a motorului la turații înalte.
- Deteriorarea dinamicii automobilului și reducerea puterii grupului motopropulsor.
- Fumul gros din țeava de eșapament.
Mai întâi de toate, conectați scanerul OBD2 la automobil și efectuați diagnosticarea. Ștergeți notificările și efectuați parcursul de probă. Apoi scanați din nou. Dacă combinația a reapărut, inspectați conductorul și contactele conectorului senzorului de oxigen pentru a vedea dacă sunt deteriorări. Dacă este necesar, efectuați înlocuirea.
În continuare, determinați tensiunea și rezistența sondei lambda și comparați datele obținute cu valorile specificate în manualul de reparație al automobilului. În cazul discrepanței acestora, se recomandă să montați o piesă nouă. În plus, verificați capacitatea de funcționare a debitmetrul masic de aer (DMA) și integritatea garniturii de etanșare a galeriei de admisie. Reparați defecțiunile, dacă este necesar.
Ce înseamnă codul P0121?
Apariția acestuia indică un semnal electric incorect transmis de senzorul de poziție a accelerației spre unitatea de control electronic. Acesta este adesea însoțit de pictograma „Check Engine“ (Verificați motorul) pe panoul de bord.
Ce înseamnă codul P0130?
Acesta indică că unitatea de control electronic recepționează un semnal incorect de la primul senzor de oxigen. Acest lucru este adesea însoțit de comutarea grupului motopropulsor în regimul de funcționare de urgență, ceea ce are un efect negativ asupra puterii acestuia și a consumului de carburant.
Pot să conduc automobilul în acest caz?
Acest lucru nu este interzis, dar utilizarea ulterioară a acestuia pot duce la defectarea convertizorului catalitic și a componentelor motorului. În plus, din cauza creșterii toxicității emisiilor de noxe de la gazele de evacuare, autovehiculul nu va putea trece mentenanța planificată.
Cum pot șterge această notificare?
Trebuie depanate defecțiunile și trebuie șters codul din memorie cu ajutorul scanerului OBD2.
Cât costă acest lucru?
Totul depinde de tipul defecțiunii. Veți putea afla costul exact de la specialiștii vreunui autoservice după efectuarea unei diagnosticări integrale.