Codul de erori P0134 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0134: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0134 indică funcționarea defectuoasă a senzorului de oxigen, amplasat pe partea primului cilindru al motorului. Este detectat de către ECU-ul motorului când informația transmisă de către dispozitiv nu se modifică timp de un minut.
Cauzele erorii P0134- Afectarea conductivității electrice a contactelor conectorului. Dacă acesta nu este bine fixat sau are fisuri, în interiorul conectorului pătrunde murdăria și umiditatea, iar elementele metalice se corodează.
- Cablul rupt/scurtcircuitul. Deteriorarea stratului izolator este adesea cauzată de acțiunea temperaturii înalte, substanțelor chimice agresive, de loviturile părții de jos a caroseriei în timpul mersului pe drumuri de calitate proastă.
- Murdărirea elementului sensibil. Este adesea cauzată de prezența unor aditivi în uleiul de motor și combustibil, de pătrunderea lubrifiantului în camerele de combustie, de un amestec de aer-combustibil prea bogat, de rateuri la aprindere etc.
- Arderea siguranței circuitului de încălzire. Este cauzată de o supratensiune bruscă.
- Distrugerea componentelor senzorului. Are loc în urma depresurizării sau supraîncălzirii carcasei.
- Reducere considerabilă a puterii motorului.
- Diminuarea dinamicii vehiculului.
- Fum negru provenit din țeava de eșapament.
- Dificultatea de pornire a motorului, oprirea acestuia în timp ce automobilul este în mișcare.
- Depunere accelerată de calamină pe bujii.
- Miros de carburant în habitaclul automobilului.
- Creșterea consumului de combustibil.
- Resetați notificarea cu ajutorul scanerului OBD2. Astfel veți putea identifica cauza principală a defecțiunii și șterge memoria computerului.
- Îndepărtați murdăria și urmele de coroziune de pe contacte. Acțiune necesară pentru a restabili conductivitatea lor electrică.
- Înlocuiți conectorul. Schimbați-l în cazul în care cablul este fisurat sau deteriorat.
- Instalați o siguranță nouă. În așa mod va fi redus timpul de încălzire a senzorului până la temperatura de funcționare.
- Montați o sondă lambda fără defecte.
- Reparați componentele grupului cilindri-piston.
- Înlocuiți garnitura de etanșare a chiulasei. Astfel va fi împiedicată pătrunderea lichidului de răcire în sistemul de lubrifiere a motorului și în cilindri.
Ce înseamnă codul P0134?
Indică faptul că semnalul emis de senzorul de oxigen din amonte, al primului banc de cilindri ai motorului este prea slab.
Care sunt cauzele apariției erorii?
Cele mai frecvente cauze sunt defecțiunile cablajului și conectorului, arderea siguranței circuitului de încălzire, prezența depunerilor pe elementul sensibil sau deteriorarea sondei lambda.
Pot să conduc automobilul în acest caz?
Acest lucru nu este recomandat. Din cauza defecțiunii senzorului de oxigen are loc perturbarea procesului de formare a amestecului de aer-combustibil. În consecință, durata de exploatare a bujiilor, catalizatorului, sistemului de evacuare și a motorului este redusă. Mai mult de atât, se reduce eficiența consumului de combustibil a vehiculului și crește considerabil toxicitatea gazelor de eșapament.