Adresați întrebări, sau împărtășiți experiența dumneavoastră privind reparațiile, pe forumul auto. Abonați-vă la actualizări, pentru a nu rata noile ghiduri.
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Ce componente alcătuiesc sistemul de ștergere/spălare a parbrizului auto?
Sistemul de ștergere/spălare parbriz include pompa și rezervorul spălătorului, ansamblul mecanismului de ștergere, brațele și lamelele ștergătorului, motorul electric, duzele splătorului și un releu pentru schimbarea setărilor ștergătorului. Viteza brațelor ștergătorului poate fi reglată din interiorul mașinii cu ajutorul unei manete de control. Sistemul poate fi activat automat dacă mașina este echipată cu senzor de ploaie.
Ce determină apariția defecțiunilor la sistemul de ștergere/spălare?
Cu timpul, lamelele ștergătorului se uzează și nu mai stau perfect lipite de geam. Dacă le folosiți fără lichid de spălare vor începe, de asemenea, să lase zgârieturi pe suprafața parbrizului. Tentativa de activare a pieselor înghețate duce adesea la arderea motorului electric. Terminalele releului pot coroda sau se pot arde din cauza umezelii. Vibrațiile excesive ale caroseriei mașinii pot determina slăbirea piuliței ansamblului mecanismului de ștergere,iar dacă se murdărește, poate să înceapă să corodeze.
Ce presupune reparația sistemul de ștergere/spălare a mașinii?
Reparația componentelor electrice ale unității presupune curățarea terminalelor și instalarea unui nou releu sau motor electric. Dacă lamelele ștergătorului nu sunt nu mai curăță cum trebuie parbrizul, acestea trebuie înlocuite, în unele cazuri împreună cu brațele. O piuliță slabă poate fi strânsă ca să nu blocheze ștergătoarele. Duzele înfundate pot fi curățate cu ajutorul unui ac. Dacă piesele nu pot fi reglate, acestea trebuie să fie înlocuite. Senzorul de ploaie defect nu poate fi reparat, trebuie să mergeți la un service auto pentru instalarea altui nou.