Adresați întrebări, sau împărtășiți experiența dumneavoastră privind reparațiile, pe forumul auto. Abonați-vă la actualizări, pentru a nu rata noile ghiduri.
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Cum detectez defecțiunile la suspensia mașinii și la brațele de control?
Defectarea chiar și a unui singur element afectează în mod negativ controlabilitatea vehiculului: mașina trage într-o parte, iar la curbe și la frânare prezintă ruliu. Se pot auzi bătăi de la suspensie, iar anvelopele se rod neuniform sau anormal de repede. Roțile nu pot fi aliniate. La inspecție se poate depista jocul pieselor și crăpături la protecțiile de praf sau manșoane.
Cum pot repara singur sistemul de suspensie și brațele de control?
Puteți înlocui de unul singur articulațiile sferice, barele de direcție și capetele barelor de direcție, articulațiile de viteză constantă, brațele de control, amortizoarele, rulmenții butucului de roată, CV joints, control arms, shock absorbers, wheel hub bearings, suporturile și bucșele stabilizatorului, suporturile motorului și transmisiei. Pentru aceasta, ridicați mașina, scoateți roata, iar în caz de nevoie și butucul. Curățați locurile de montare. Atunci când strângeți elementele de fixare asigurați-vă că respectați cuplul recomandat. La finalizarea lucrării va trebui să mergeți la un service auto să vă alinieze roțile.
Ce se întâmplă dacă nu repar sistemul de suspensie și brațele de control la mașină?
Ignorarea defecțiunilor suspensiei și brațelor de control poate avea drept consecință funcționarea defectuoasă a sistemelor de direcție și frânare, precum și a transmisiei. În plus, acest lucru va afecta stabilitatea mașinii atunci când conduceți pe drumuri accidentate și în curbe, ducând la uzarea neuniformă a benzii de rulare a anvelopelor. Dacă circulați cu o mașină cu brațele de control deteriorate există și riscul de slăbire a roților.