Se afișează codul de eroare P1302 și se aprinde lumina de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
Cu acest DTC P1302, sistemul OBD/EOBD detectează o defecțiune în sistemul de aprindere, în special în bobina de aprindere sau în circuitul de aprindere al cilindrului 2. Acest cod de eroare specific producătorului apare în principal la vehiculele Ford și indică probleme cu controlul aprinderii celui de-al doilea cilindru.
Ce poate cauza acest cod de defecțiune?
- Bobină de aprindere defectă pe cilindrul 2
- Bujie deteriorată în al doilea cilindru
- Conexiuni rupte sau corodate ale cablurilor la bobina de aprindere
- Conectori sau cabluri defecte ale bujiilor de aprindere
- Unitate de comandă a motorului defectă (PCM/ECM)
- Conexiuni slăbite ale fișei în circuitul de aprindere
- Scurtcircuit în cablajul către bobina de aprindere
- Filete ale bujiilor murdare sau deteriorate
- Specificații incorecte ale bujiilor
- Probleme mecanice la nivelul capului cilindrului
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P1302?
- Motorul funcționează neuniform: Motorul funcționează neuniform și sacadează, în special la ralanti
- Pierdere de putere: Reducere vizibilă a puterii motorului în timpul condusului
- Defecțiune de aprindere: Defecțiune de aprindere clar perceptibilă la accelerare
- Creștere a consumului de combustibil: Consumul crește simțitor
- Probleme de pornire: Vehiculul este mai greu de pornit sau necesită mai multe încercări
- Lumina de verificare a motorului: Lampa de avertizare se aprinde permanent sau clipește
- Mirosul gazelor de eșapament: În gazele de eșapament poate fi detectat combustibil necombustit
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P1302?
- Repararea codului de eroare P1302 necesită o abordare sistematică pentru a identifica componenta defectă.
- Înlocuiți complet bobina de aprindere a cilindrului 2, asigurând specificația corectă pentru modelul vehiculului
- Înlocuiți bujia celui de-al doilea cilindru, folosind distanța dintre electrozi și valoarea termică corecte
- verificați și curățați toate conexiunile cablurilor la bobina de aprindere și înlocuiți întregul cablaj dacă este corodat sau deteriorat
- Testați conectorul bujiei și cablul de aprindere pentru continuitate și înlocuiți întregul sistem de cabluri de aprindere dacă există abateri de rezistență
- Verificați funcționalitatea unității de comandă a motorului și înlocuiți-o cu un PCM nou sau revizuit dacă se confirmă un defect
- Slăbiți conexiunile fișelor din circuitul de aprindere, curățați-le cu spray de contact și reatașați-le cu cuplul prescris
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P1302
Pot continua să conduc cu codul de eroare P1302?
Distanțele scurte sunt posibile, dar nu sunt recomandate. Codul P1302 poate duce la deteriorarea motorului din cauza combustibilului necombustit în convertorul catalitic. O reparație promptă este necesară de urgență.
Cât costă repararea codului de eroare P1302?
Costurile variază în funcție de cauză: bujie 15-30€, bobină de aprindere 80-150€, cablu de aprindere 50-100€. Costurile forței de muncă în atelier sunt de 80-120€. Costurile totale variază între 150-400€.
Cum pot diagnostica singur codul de eroare P1302?
Citiți codul cu un scanner OBD, apoi verificați vizual bobina de aprindere și bujia cilindrului 2. Bobinele de aprindere pot fi înlocuite pentru a testa dacă defectul este de asemenea prezent.
DTC P1302 apare doar în anumite condiții de condus?
Codul de deranjament P1302 poate apărea atât la ralanti, cât și sub sarcină. Adesea, acesta este deosebit de vizibil atunci când motorul este rece sau după perioade lungi de inactivitate.
Codul de eroare P1302 poate afecta alte sisteme?
Da, dacă nu este tratat, codul EOBD P1302 poate deteriora convertorul catalitic, afecta sondele lambda și duce la creșterea valorilor emisiilor.
Cum pot preveni reapariția codului P1302?
Înlocuirea regulată a bujiilor în conformitate cu instrucțiunile producătorului, utilizarea de combustibil de înaltă calitate și întreținerea la timp a sistemului de aprindere previn apariția codului de eroare.