Se afișează codul de eroare P1191 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
DTC P1191 este recunoscut de sistemul OBD/EOBD atunci când există o problemă cu regulatorul de presiune al sistemului de alimentare sau cu reglarea presiunii combustibilului. Acest cod de eroare specific producătorului apare în principal la vehiculele Ford și indică o defecțiune a sistemului de alimentare cu combustibil.
Ce poate cauza acest cod de defecțiune?
- Regulator defectuos al presiunii combustibilului
- Filtru de combustibil înfundat
- Pompă de combustibil defectă
- Conducte de combustibil deteriorate
- Conexiuni slăbite sau corodate pe senzorul de presiune a combustibilului
- Senzor de presiune a combustibilului defect
- Injectoare de combustibil înfundate
- Probleme electrice în circuitul pompei de combustibil
- Unitate de comandă a pompei de combustibil defectă
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P1191?
- Probleme de pornire: Vehiculul este dificil de pornit sau nu pornește deloc
- Pierdere de putere: Reducerea semnificativă a puterii motorului în timpul condusului
- Ralanti inegal: Motorul funcționează neuniform la ralanti
- Sacadări: Vehiculul sacadează la accelerare sau în timpul conducerii
- Blocarea motorului: Motorul se blochează în timpul conducerii sau la ralanti
- Consum sporit de combustibil: Consum de combustibil semnificativ mai mare decât de obicei
- Lumina de verificare a motorului: Indicatorul Check Engine Light se aprinde permanent
Cum pot remedia problema cu codul de eroare P1191?
- Repararea codului de eroare P1191 necesită un diagnostic sistematic al sistemului de combustibil.
- Înlocuiți regulatorul de presiune a combustibilului dacă acesta este defect și nu mai creează sau nu mai menține presiunea corectă
- Înlocuiți filtrul de combustibil dacă este înfundat și obstrucționează fluxul de combustibil
- Înlocuiți complet pompa de combustibil dacă aceasta nu mai poate genera presiunea necesară sistemului
- Înlocuiți și calibrați senzorul de presiune a combustibilului dacă acesta transmite citiri incorecte unității de control
- Verificați dacă există scurgeri în toate conductele și racordurile de combustibil și înlocuiți piesele deteriorate
- Curățați, reparați sau înlocuiți conexiunile electrice și cablajul pompei de combustibil
- Curățați sau înlocuiți injectoarele de combustibil dacă sunt blocate de murdărie
- Verificați releele și siguranțele pompei de combustibil și înlocuiți-le dacă este necesar
Întrebări frecvente - Întrebări frecvente despre DTC P1191
Pot continua să conduc cu codul de eroare P1191?
Continuarea conducerii cu codul de eroare P1191 nu este recomandată, deoarece problemele cu presiunea combustibilului pot duce la deteriorarea motorului. Dacă simptomele sunt acute, trebuie să opriți imediat vehiculul și să îl tractați.
Cât costă repararea codului de eroare P1191?
Costurile de reparație pentru codul P1191 variază în funcție de cauză: înlocuirea filtrului de combustibil costă 50-100 €, un regulator nou al presiunii combustibilului costă 150-300 €, în timp ce o pompă de combustibil poate costa 300-800 €. Diagnosticul costă 80-120 de euro.
Pot repara singur codul de eroare P1191?
Lucrările simple, cum ar fi schimbarea filtrului de combustibil, pot fi efectuate de mecanici amatori cu experiență. Cu toate acestea, lucrările la pompa de combustibil sau la regulatorul de presiune necesită unelte speciale și expertiză, motiv pentru care este recomandat un atelier.
De cât timp este nevoie pentru a repara P1191?
Timpul de reparație depinde de cauză: Înlocuirea unui filtru de combustibil durează 1-2 ore, în timp ce înlocuirea unei pompe de combustibil poate dura 3-6 ore. Diagnosticarea durează încă 1-2 ore.
Codul de eroare P1191 apare frecvent?
DTC P1191 este un cod specific producătorului care apare în principal la vehiculele Ford. Este unul dintre cele mai frecvente coduri de eroare ale sistemului de combustibil, în special la vehiculele mai vechi cu un kilometraj ridicat.
Ce se întâmplă dacă ignor codul P1191?
Ignorarea codului de eroare P1191 poate duce la deteriorarea gravă a motorului, deoarece presiunea incorectă a combustibilului afectează arderea. Acest lucru poate duce la deteriorarea convertorului catalitic, a supapelor sau chiar a motorului.