Se afișează codul de eroare P0670 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
DTC P0670 este recunoscut de sistemul OBD-II/EOBD atunci când există o problemă în circuitul de control al bujiilor incandescente. Acest cod de eroare afectează în principal vehiculele diesel și indică faptul că sistemul de control al bujiilor incandescente nu funcționează corect. Pentru diferiți producători, acest cod poate fi denumit și "Circuitul modulului de control al bujiilor incandescente".
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Unitate de control a bujiilor de incandescență defectă
- Cabluri deteriorate la modulul bujiilor incandescente
- Conexiuni ale fișelor corodate sau slăbite
- Siguranță arsă în circuitul bujiilor de incandescență
- Releu bujie de incandescență defect
- Scurtcircuit în cablul electric
- Conexiune defectuoasă la masă a unității de comandă
- ECU (unitatea de comandă a motorului) defectă
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0670?
- Probleme de pornire: Vehiculul este dificil de pornit, în special la temperaturi scăzute, sau nu pornește deloc
- Timp de pornire prelungit: Motorul are nevoie de mult mai mult timp pentru a porni decât de obicei
- Fum alb: Din evacuare iese mai mult fum alb în timpul unei porniri la rece
- Agitație a motorului: Motorul funcționează neuniform, în special în timpul fazei de încălzire
- Reducerea performanțelor: Reducere vizibilă a performanțelor, în special la turații reduse ale motorului
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0670?
- Repararea codului de eroare P0670 necesită o abordare sistematică pentru a identifica componenta defectă.
- Verificați și înlocuiți siguranța din circuitul bujiei incandescente și verificați toate conexiunile electrice pentru coroziune sau deteriorare
- Înlocuirea unității de control a bujiilor incandescente defecte după diagnosticarea prealabilă cu un scaner OBD profesional
- Repararea sau înlocuirea cablurilor dintre ECU și modulul bujiilor de incandescență, inclusiv a tuturor conexiunilor fișelor
- Înlocuirea releului bujiei de incandescență în cutia de siguranțe și verificarea funcționării releului
- Curățarea și securizarea tuturor conexiunilor la masă ale sistemului de bujii incandescente
- Diagnosticarea profesională și, dacă este necesar, înlocuirea unității de comandă a motorului în cazul unor defecțiuni mai complexe
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P0670
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0670?
Conducerea este posibilă pe termen scurt, dar trebuie să remediați codul de eroare P0670 cât mai curând posibil. La temperaturi ridicate, motoarele diesel pot porni și fără bujiile de incandescență funcționale, dar pornirea devine din ce în ce mai problematică pe vreme rece.
Cât costă remedierea codului de eroare P0670?
Costurile variază în funcție de cauză: siguranțele costă 5-15 euro, releele pentru bujiile incandescente 20-50 euro, o unitate de control a bujiilor incandescente 150-400 euro. Timpul de lucru este de obicei de 1-3 ore, ceea ce înseamnă costuri suplimentare de atelier de 80-240 de euro.
Apare codul P0670 doar la anumite temperaturi?
Codul de eroare P0670 este stocat indiferent de temperatură, dar simptomele sunt mult mai evidente la temperaturi scăzute, deoarece motoarele diesel se bazează atunci pe bujiile de incandescență funcționale.
Pot repara singur codul de eroare P0670?
Reparațiile simple, cum ar fi înlocuirea siguranțelor sau a releelor, pot fi efectuate de neprofesioniști. În cazul unor probleme cu unitatea de comandă sau al unor defecțiuni electrice mai complexe, trebuie să vizitați un atelier specializat, deoarece este necesar un echipament special de diagnosticare.
Cât timp durează diagnosticarea codului EOBD P0670?
Un diagnostic profesional durează de obicei 30-60 de minute. Informațiile de bază pot fi citite imediat cu ajutorul unui scanner OBD, dar sunt necesare măsurători suplimentare ale componentelor electrice pentru a localiza sursa exactă a defecțiunii.
Codul de eroare P0670 duce la o defecțiune MOT?
Da, dacă lumina de verificare a motorului este aprinsă permanent, acest lucru duce la un refuz MOT. În plus, problemele de pornire și creșterea valorilor emisiilor în timpul unei porniri la rece pot avea un impact negativ asupra testului de emisii.