Se afișează codul de eroare P0573 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
Sistemul OBD/EOBD a detectat o defecțiune în sistemul de control al vitezei de croazieră, mai exact o problemă cu semnalul de intrare al controlului vitezei de croazieră. Acest DTC P0573 indică o defecțiune în comunicarea dintre comutatorul de control al vitezei de croazieră și unitatea de comandă a motorului. Acest cod de eroare poate avea denumiri ușor diferite pentru diferiți producători, dar întotdeauna se referă la sistemul cruise control.
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Comutator de control al vitezei de croazieră defect pe volan
- Cabluri deteriorate la sistemul de control al vitezei de croazieră
- Conexiuni ale fișelor slăbite sau corodate
- Unitate de control a motorului (ECM/PCM) defectă
- Fir de împământare întrerupt al sistemului de control al vitezei de croazieră
- Scurtcircuit în cablajul circuitului
- Siguranță defectă în sistemul de control al vitezei de croazieră
- Unitate defectuoasă a arcului de ceas (inel glisant)
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0573?
- Sistemul de control al vitezei de croazieră nu funcționează: Sistemul de control al vitezei de croazieră nu poate fi activat sau se dezactivează spontan
- Lampa de verificare a motorului: Lampa de verificare a motorului este aprinsă permanent
- Lipsa de răspuns: Comutatoarele sistemului de control al vitezei de croazieră nu răspund la acționare
- Funcționare intermitentă: Controlul vitezei de croazieră funcționează doar sporadic
- Alte funcții ale volanului afectate: Alte comutatoare de pe volan pot ceda
Cum poate fi rezolvată problema cu codul de eroare P0573?
- Pentru remedierea acestui cod de eroare sunt posibile diverse abordări de reparare, care pot fi utilizate în funcție de cauză.
- Înlocuiți complet comutatorul de control al vitezei de croazieră de pe volan și programați o unitate nouă
- Verificați cablajul sistemului de control al vitezei de croazieră și reparați sau înlocuiți cablurile deteriorate
- Curățați și strângeți toate conexiunile fișelor sistemului cruise control și tratați-le cu spray de contact
- Verificați siguranțele sistemului de control al vitezei de croazieră și înlocuiți siguranțele defecte
- Înlocuiți și calibrați unitatea clockspring (inel glisant) de sub volan
- Diagnosticați unitatea de comandă a motorului și înlocuiți sau reprogramați-o dacă este defectă
- Localizați, curățați și fixați corect cablul de masă al sistemului
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P0573
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0573?
Da, autovehiculul poate fi condus în continuare, deoarece codul de eroare P0573 afectează numai sistemul de control al vitezei de croazieră. Motorul și alte sisteme importante vor continua să funcționeze normal, dar funcția de control al vitezei de croazieră nu va fi disponibilă.
Cât costă repararea codului de eroare P0573?
Costurile de reparație variază în funcție de cauză: un nou comutator de control al vitezei de croazieră costă în jur de 150-300 de euro, reparațiile cablurilor 100-200 de euro, iar o nouă unitate de ceasornic 200-400 de euro. Timpul de lucru este de obicei de 1-3 ore.
Cum pot diagnostica singur codul de eroare P0573?
Puteți citi și șterge codul folosind un scaner OBD. Mai întâi verificați toate siguranțele, testați funcționarea comutatoarelor regulatorului de viteză și verificați dacă conexiunile cablurilor vizibile sunt deteriorate.
Reapare codul de eroare P0573 după ștergere?
Dacă cauza principală nu a fost remediată, acest cod EOBD va reveni. O reparație reușită este indicată de faptul că codul nu este salvat din nou după mai multe cicluri de conducere.
De ce instrumente am nevoie pentru a repara P0573?
Veți avea nevoie de un scaner OBD pentru diagnosticare, de unelte standard pentru reparații, de un multimetru, eventual de o unealtă de îndepărtare a volanului și de unelte speciale de aliniere pentru schimbarea arcurilor de ceas.
Este codul de eroare P0573 o problemă frecventă?
Da, acest cod de eroare apare în special la vehiculele mai vechi, deoarece comutatoarele de control al vitezei de croazieră și unitatea de arc de ceas se uzează prin utilizare frecventă, iar cablajul se poate coroda în timp.