Se afișează codul de eroare P0421 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
DTC P0421 este declanșat de sistemul OBD/EOBD atunci când eficiența convertorului catalitic este sub pragul așteptat. Acest cod de defecțiune indică faptul că convertorul catalitic din banca 1 nu funcționează corect și purificarea gazelor de eșapament este afectată. Pentru unii producători, acest cod de defecțiune poate apărea și ca o variantă specifică producătorului.
Ce poate cauza acest cod de defecțiune?
- Convertor catalitic defect sau uzat
- Sonde lambda defecte în amonte sau în aval de convertorul catalitic
- Conexiuni deteriorate ale cablurilor la senzorii de oxigen
- Scurgeri în sistemul de evacuare
- Probleme ale motorului, cum ar fi rateuri de aprindere sau combustie incompletă
- Contaminarea convertorului catalitic din cauza calității proaste a combustibilului
- Sistem de injecție a combustibilului sau de aprindere defectuos
- Conexiuni ale bujiilor slăbite sau corodate
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0421?
- Pierdere de putere: Vehiculul prezintă o putere redusă a motorului și o accelerație slabă
- Consum sporit de combustibil: Motorul necesită mai mult combustibil decât de obicei
- Ralanti instabil: Motorul funcționează neuniform sau brusc la ralanti
- Miros de eșapament: Mirosuri neobișnuite de la evacuare, în special de ouă stricate
- Probleme de pornire: Vehiculul este mai greu de pornit decât de obicei
- Sacadări: Mișcare sacadată, în special la turații mici ale motorului
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0421?
- Pentru remedierea codului de eroare P0421 trebuie efectuate etape sistematice de diagnosticare.
- Înlocuirea convertorului catalitic: Înlocuiți convertorul catalitic defect cu o piesă nouă sau regenerată, deoarece aceasta este cea mai frecventă cauză a acestui cod
- Verificarea și înlocuirea senzorilor lambda: Verificarea tuturor senzorilor de oxigen cu un multimetru și înlocuirea senzorilor defecți, deoarece citirile defecte afectează diagnosticarea convertorului catalitic
- Inspecția sistemului de evacuare: Verificați complet sistemul de evacuare pentru a depista scurgeri, fisuri sau conexiuni slăbite și reparați în consecință
- Efectuați diagnosticarea motorului: Remediați problemele de bază, cum ar fi rateurile de aprindere, bujiile defecte sau problemele legate de injecția de combustibil care pot deteriora convertorul catalitic
- Reparați cablajul: Verificarea și repararea tuturor conexiunilor cablurilor și conectorilor pentru sondele lambda și sistemul EOBD
- Curățarea sistemului de combustibil: Curățarea profesională a sistemului de alimentare cu combustibil și utilizarea de detergenți pentru convertorul catalitic ca primă măsură pentru murdăria ușoară
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P0421
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0421?
Conducerea este posibilă pe termen scurt, dar codul trebuie rectificat cât mai curând posibil. Un convertor catalitic defect duce la creșterea emisiilor și poate cauza probleme în timpul inspecției principale. De asemenea, daunele se pot agrava.
Cât costă repararea codului de eroare P0421?
Costurile variază în funcție de cauză: Senzorii Lambda costă 80-200 €, un convertor catalitic nou 300-1200 €, reparații ale cablurilor 50-150 €. Timpul de lucru este de obicei de 1-3 ore la 80-120 € fiecare.
Cum pot șterge singur codul de defecțiune P0421?
Codul de defecțiune poate fi șters cu un scaner OBD, dar va reveni dacă cauza nu a fost rectificată. Ștergerea permanentă necesită repararea problemei de bază.
Codul de defecțiune P0421 este același pentru toți producătorii?
P0421 este un cod OBD standardizat, dar poate avea caracteristici specifice fiecărui producător. Semnificația de bază rămâne aceeași, dar procedurile de diagnosticare și valorile prag pot varia.
Cât timp durează diagnosticarea codului de eroare P0421?
Un diagnostic profesional durează de obicei 30-60 de minute. Acesta include citirea codurilor, verificarea sondelor lambda și inspectarea vizuală a sistemului de evacuare.
Un convertor catalitic defect poate cauza alte daune?
Da, un convertor catalitic defect poate duce la o contrapresiune în sistemul de evacuare, care poate provoca daune motorului. În plus, fragmentele din convertorul catalitic pot deteriora componentele din aval.