Se afișează codul de eroare P0418 și se aprinde indicatorul check engine - ce înseamnă acest lucru?
DTC P0418 este recunoscut de sistemul OBD dacă există o problemă cu releul A al sistemului de aer secundar (circuit de control). Acest cod de defecțiune indică o defecțiune în circuitul electric de control al releului pompei de aer secundar. Pentru diferiți producători, acest cod de defecțiune poate fi denumit și "Circuit de control al releului A al sistemului secundar de injecție a aerului".
Ce cauze poate avea acest cod de defecțiune?
- Releu defectuos al sistemului de aer secundar
- Cablare deteriorată la releu
- Conexiuni ale fișelor corodate sau slăbite
- Pompă de aer secundar defectă
- Unitate de comandă a motorului (ECM/PCM) defectă
- Siguranță arsă în circuitul de aer secundar
- Contacte ale releului oxidate
- Scurtcircuit în bobina releului
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0418?
- Probleme de pornire: Vehiculul este mai dificil de pornit atunci când motorul este rece
- Emisii crescute: Emisii de gaze de eșapament mai slabe, în special la pornirea la rece
- Funcționare inegală a motorului: Motorul funcționează neuniform în timpul fazei de încălzire
- Lumina de verificare a motorului: Afișarea permanentă a luminii de verificare a motorului
- Pierdere de putere: Reducerea puterii motorului în timpul primelor câteva minute după pornire
- Creștere a consumului de combustibil: Deosebit de vizibil în special pe drumurile scurte
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0418?
- Repararea codului de eroare EOBD P0418 necesită un diagnostic sistematic al circuitului de aer secundar.
- Înlocuiți releul defect al sistemului de aer secundar cu o piesă nouă originală și verificați funcționarea
- Reparați sau înlocuiți conexiunile deteriorate ale cablurilor dintre ECM și releu, inclusiv conexiunile la masă
- Curățați toate conexiunile fișei cu spray de contact și asigurați conexiunile strânse
- Înlocuiți pompa de aer secundar defectă dacă aceasta suprasolicită sau blochează releul
- Programați sau înlocuiți unitatea de comandă a motorului dacă există defecte interne
- Înlocuiți siguranțele arse și verificați întregul circuit pentru scurtcircuite
Întrebări frecvente - Întrebări frecvente despre DTC P0418
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0418?
Da, în principiu, vehiculul este încă apt de circulație, dar trebuie să remediați codul de eroare cât mai curând posibil. Sistemul de aer secundar este important pentru reducerea emisiilor în timpul pornirii la rece, iar un sistem defect poate duce la creșterea emisiilor de gaze de eșapament și la probleme la MOT.
Cât costă repararea codului de eroare P0418?
Costurile variază în funcție de cauză: un releu nou costă 15-30 de euro, repararea cablurilor 50-150 de euro, o pompă de aer secundară nouă 200-400 de euro. Timpul de lucru este de obicei de 1-3 ore, astfel încât costul total poate fi între 80-600 de euro.
Cum recunosc un releu defect al sistemului de aer secundar cu codul P0418?
Un releu defect este indicat de lipsa zgomotelor de clic atunci când este pornit. Puteți utiliza un multimetru pentru a verifica tensiunea bobinei (de obicei 12V) și continuitatea contactelor de comutare. Înlocuiți releul cu unul funcțional ca test.
Codul de eroare P0418 poate fi cauzat de o baterie slabă?
Da, o baterie slabă poate furniza o tensiune insuficientă releului și poate declanșa DTC P0418. Verificați tensiunea bateriei (ar trebui să fie mai mare de 12,4V în stare de ralanti) și încărcați-o sau înlocuiți-o dacă este necesar.
Cât de des apare codul de eroare P0418 la diferite vehicule?
Codul P0418 apare în principal la vehiculele cu un sistem de aer secundar, în special la producătorii germani premium și la modelele americane. Vehiculele mai vechi (mai vechi de 8 ani) sunt afectate mai frecvent, deoarece releele și cablajele se uzează odată cu înaintarea în vârstă.
Trebuie să fiu atent la ceva după repararea codului P0418?
După reparație, trebuie să ștergeți memoria de erori și să conduceți mai multe cicluri de răcire/încălzire pentru a vă asigura că codul nu revine. Se recomandă un test de conducere de cel puțin 20 de minute cu diferite condiții de funcționare.