Se afișează codul de eroare P0345 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
Sistemul OBD/EOBD a detectat o defecțiune în circuitul senzorului arborelui cu came "A" din banca 2. Acest DTC P0345 indică probleme cu senzorul arborelui cu came, cablajul acestuia sau unitatea de control. Pot exista ușoare variații în desemnare pentru diferiți producători, dar defecțiunea de bază se referă întotdeauna la senzorul arborelui cu came.
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Senzor al arborelui cu came defect banca 2
- Cabluri deteriorate sau corodate la senzor
- Conexiuni ale fișei slăbite sau murdare
- Unitate de comandă a motorului (ECU) defectă
- Poziție incorectă de montare a senzorului sau fixare slăbită
- Inel reluctor murdar sau deteriorat pe arborele cu came
- Probleme cu fazarea arborelui cu came (sistemul VVT)
- Conexiune la masă întreruptă
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0345?
- Probleme de pornire: Vehiculul este dificil de pornit sau nu pornește deloc
- Funcționare neuniformă la ralanti: Motorul funcționează neuniform la turația de ralanti
- Pierdere de putere: Reducerea puterii motorului în timpul condusului
- Consum sporit de combustibil: Valori de consum mai slabe din cauza timpilor de injecție inexacți
- Tresăriri la accelerare: Motorul bâzâie sau tresare sub sarcină
- Valori deteriorate ale gazelor de eșapament: Valori crescute ale emisiilor în timpul testului de emisii
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0345?
- Repararea necesită un diagnostic sistematic pentru a identifica cauza exactă a defecțiunii.
- Înlocuiți complet banca 2 de senzori ai arborelui cu came și poziționați-o corect, apoi ștergeți codul de eroare și efectuați un test drive
- Verificați cablurile și conexiunile fișelor la senzor, reparați sau înlocuiți cablurile deteriorate, curățați contactele și tratați-le cu spray de contact
- Verificați dacă inelul reluctor de pe arborele cu came este deteriorat și înlocuiți-l dacă este necesar, verificați și rulmenții arborelui cu came
- Diagnosticați unitatea de comandă a motorului și înlocuiți-o sau reprogramați-o dacă este defectă
- Verificați complet sistemul VVT (Variable Valve Timing) și înlocuiți componentele defecte, cum ar fi supapele electromagnetice sau regulatoarele
- Verificați și refaceți conexiunile la masă ale senzorului și ale unității de comandă a motorului
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P0345
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0345?
Conducerea este posibilă pe termen scurt, dar nu este recomandată. Motorul funcționează în programul de funcționare de urgență cu valori de performanță reduse și consum crescut. Acesta trebuie reparat cât mai curând posibil pentru a evita daunele consecutive.
Cât costă repararea codului de eroare P0345?
Costurile variază în funcție de cauză: Un senzor al arborelui cu came costă 50-150 de euro, timp de lucru 1-2 ore (80-160 de euro). Problemele de cablare pot costa încă 50-200 de euro. Reparațiile mai complexe la sistemul VVT costă 300-800 de euro.
Cum recunosc un senzor al arborelui cu came defect cu P0345?
Semnele tipice sunt problemele de pornire, ralantiul greoi, pierderea puterii și aprinderea luminii de control a motorului. Un diagnostic OBD confirmă în mod clar codul de eroare specific P0345.
Pot schimba singur senzorul arborelui cu came cu P0345?
Este posibil să înlocuiți senzorul cu cunoștințe de bază. Senzorul este de obicei ușor accesibil și este fixat doar cu un singur șurub. Este important să îl poziționați corect și apoi să ștergeți memoria de erori.
Cât timp durează în mod normal un senzor al arborelui cu came?
Un senzor al arborelui cu came durează de obicei 100.000-200.000 de kilometri. Durata de viață depinde de condițiile de conducere, de întreținere și de calitatea componentei. Murdăria și vibrațiile pot scurta durata de viață.
Ce se întâmplă dacă ignor codul de eroare P0345?
Pe termen lung, pot apărea deteriorări consecutive ale motorului deoarece timpii de injecție și aprindere nu sunt reglați în mod optim. Acest lucru duce la o uzură mai mare, la valori mai slabe ale emisiilor de gaze de eșapament și la deteriorări ale motorului potențial costisitoare.