Se afișează codul de eroare P0197 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
Sistemul OBD/EOBD detectează o defecțiune în circuitul senzorului de temperatură a uleiului de motor, care este clasificată drept "Engine Oil Temperature Sensor Circuit Low". Acest DTC P0197 indică faptul că unitatea de control primește un semnal prea scăzut de la senzorul de temperatură a uleiului de motor. Pentru diferiți producători, acest cod de eroare poate fi denumit și defecțiune a senzorului de temperatură a uleiului sau defecțiune a circuitului de temperatură a uleiului motorului.
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Senzor de temperatură a uleiului de motor defect
- Conexiuni deteriorate sau corodate ale cablurilor la senzor
- Scurtcircuit în cablajul senzorului
- Conexiuni ale fișei slăbite sau murdare
- Unitate de comandă a motorului defectă (ECU/PCM)
- Fir de împământare rupt al senzorului
- Senzor murdar sau înfundat din cauza noroiului de ulei
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0197?
- Lumina de verificare a motorului: Activarea permanentă a luminii de verificare a motorului
- Ralanti neregulat: Motorul funcționează neuniform sau se bâlbâie la ralanti
- Performanțe slabe ale motorului: Accelerație și putere reduse
- Consum sporit de combustibil: Combustie ineficientă din cauza valorilor incorecte ale temperaturii uleiului
- Probleme de pornire: Pornire la rece dificilă la temperaturi scăzute
- Afișare incorectă a temperaturii: Valori nerealiste ale temperaturii uleiului în afișaj
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0197?
- Repararea necesită un diagnostic sistematic pentru a identifica cauza exactă.
- Înlocuiți complet senzorul de temperatură a uleiului de motor și dispuneți calibrarea noului senzor
- Verificați toate conexiunile cablurilor la senzor, reparați sau înlocuiți cablurile deteriorate
- Curățați conexiunile fișelor, tratați contactele cu spray de contact și strângeți-le bine
- Efectuați un test cu multimetru al tensiunii senzorului și înlocuiți cablajul dacă există abateri
- Verificați dacă unitatea de comandă a motorului prezintă defecțiuni și înlocuiți-o sau reprogramați-o dacă este necesar
- Schimbați uleiul de motor și filtrul de ulei pentru a îndepărta murdăria de pe senzor
- Utilizați scanerul OBD pentru a șterge memoria defectelor și pentru a recalibra sistemul după reparații
Întrebări frecvente - Întrebări frecvente despre DTC P0197
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0197?
Conducerea este posibilă pe termen scurt, dar trebuie să vizitați un atelier cât mai curând posibil. Codul P0197 poate duce la deteriorarea motorului, deoarece sistemul de monitorizare a temperaturii uleiului nu funcționează corect.
Cât costă repararea codului de eroare P0197?
Costurile variază în funcție de cauză: Un nou senzor de temperatură a uleiului costă 30-80 de euro, costurile de manoperă în jur de 50-100 de euro. Repararea cablurilor poate costa încă 100-200 de euro.
Cum pot diagnostica singur codul de eroare P0197?
Puteți citi codul folosind un scaner OBD. Mai întâi verificați conexiunile fișei de pe senzor și măsurați tensiunea cu un multimetru. Cu toate acestea, este recomandată diagnosticarea profesională.
Codul de eroare P0197 apare mai frecvent în anumite condiții meteorologice?
Da, codul poate apărea în special la temperaturi scăzute sau căldură extremă, deoarece senzorul trebuie să furnizeze atunci valori mai precise, iar componentele defecte sunt mai susceptibile de a fi observate.
Un tip de ulei incorect poate cauza codul de eroare P0197?
Indirect, da, deoarece uleiul greșit poate duce la depuneri pe senzor. Utilizați întotdeauna uleiul de motor recomandat de producător, cu vâscozitatea corectă.
Cât de des trebuie întreținut senzorul de temperatură a uleiului?
Senzorul în sine nu necesită întreținere, dar trebuie să verificați conexiunile de fiecare dată când schimbați uleiul. Schimburile regulate de ulei previn contaminarea senzorului.