Se afișează codul de eroare P0173 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
Sistemul OBD/EOBD detectează o problemă cu reglajul combustibilului în banca 2 cu DTC P0173, care indică faptul că amestecul aer/combustibil este prea sărac. Acest cod de eroare afectează sistemul de combustibil, senzorii de oxigen și unitatea de comandă a motorului la motoarele V6 și V8. Acest cod poate avea priorități diferite pentru diferiți producători, în special producătorii premium germani reacționând sensibil la defecțiunile de amestec.
Ce cauze poate avea acest cod de eroare?
- Senzor de oxigen defect (senzor lambda) în banca 2
- Injectoare de combustibil blocate sau defecte
- Scurgeri în conducta de admisie
- Pompă de combustibil defectă sau presiune scăzută a combustibilului
- Senzor de debit masic de aer (senzor MAF) murdar
- Sistem de vacuum deteriorat
- Regulator defectuos al presiunii combustibilului
- Filtru de combustibil înfundat
- Conexiuni ale bujiilor slăbite sau corodate
- Unitate de comandă a motorului (ECU) defectă
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0173?
- Ralanti inegal: Motorul funcționează neuniform la ralanti
- Pierdere de putere: Reducere vizibilă a puterii motorului, în special sub sarcină
- Consum sporit de combustibil: Vehiculul necesită mai mult combustibil decât de obicei
- Probleme de pornire: Dificultăți de pornire a motorului, în special atunci când motorul este rece
- Sacadări la accelerare: Livrare inegală a puterii în timpul accelerării
- Fum negru de la evacuare: Emisii de gaze de eșapament vizibile din cauza combustiei incomplete
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0173?
- Repararea codului de eroare P0173 necesită un diagnostic sistematic al componentelor afectate.
- Verificați și înlocuiți senzorii de oxigen: Testați toate sondele lambda din banca 2 cu un multimetru și înlocuiți senzorii defecți cu piese originale
- Curățați sistemul de combustibil: Curățați profesional duzele de injecție a combustibilului sau înlocuiți-le complet dacă sunt foarte murdare
- Verificați dacă tractul de admisie prezintă scurgeri: Verificați toate furtunurile, garniturile și conexiunile dintre filtrul de aer și colectorul de admisie și înlocuiți piesele deteriorate
- Curățați sau înlocuiți senzorul debitului masic de aer: Curățați senzorul MAF cu un detergent special sau înlocuiți-l cu un senzor nou dacă este defect
- Măsurați presiunea combustibilului și verificați pompa: Efectuați un test al presiunii combustibilului și înlocuiți pompa de combustibil sau regulatorul de presiune dacă presiunea este insuficientă
- Înlocuiți filtrul de combustibil: Înlocuiți filtrul vechi cu unul nou și verificați, de asemenea, dacă conductele de combustibil sunt blocate
FAQ - Întrebări frecvente despre DTC P0173
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0173?
Călătoriile scurte sunt posibile, dar ar trebui să remediați problema cât mai curând posibil. Codul P0173 poate duce la deteriorarea motorului dacă amestecul sărac persistă mult timp și duce la supraîncălzire.
Cât costă repararea codului de eroare P0173?
Costurile de reparație variază între 150-800 de euro, în funcție de cauză. Un senzor de oxigen nou costă în jur de 80-200 de euro, în timp ce o curățare a sistemului de combustibil costă în jur de 150-300 de euro.
De cât timp este nevoie pentru diagnosticarea codului P0173?
Un diagnostic profesional al codului P0173 durează aproximativ 1-2 ore în atelier, deoarece trebuie verificate mai multe sisteme pentru a identifica cauza exactă.
Pot să repar singur codul de eroare P0173?
Sunt posibile măsuri simple, cum ar fi schimbarea filtrului de aer sau curățarea senzorului MAF. Cu toate acestea, reparațiile mai complexe la sistemul de alimentare trebuie efectuate de specialiști.
Codul P0173 va reveni după reparație?
Dacă reparația este efectuată corect și sunt utilizate piese de calitate, codul nu va reapare în mod normal. Dacă P0173 revine, este posibil ca nu toate componentele afectate să fi fost reparate.
Ce alte coduri de eroare apar împreună cu P0173?
Adesea, codurile P0170 (Fuel Trim Bank 1), P0174 (System Too Lean Bank 2) sau P0171 (System Too Lean Bank 1) apar în același timp, deoarece toate se referă la amestecul combustibil-aer.