Codul de erori P0138 - un ghid pas cu pas pentru diagnosticarea și remedierea acestuia
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nicio corespondență găsită
- Nicio corespondență găsită
P0138: semnificație, cauze, reparații
Codul de eroare P0138 indică faptul că tensiunea din circuitul senzorului de oxigen din avalul primului bloc de cilindri al motorului este prea înaltă. Este detectat de ECU dacă în decurs de 8 - 10 secunde această valoare este mai mare de 1,2 V.
Сauza erorii P0138- Distrugerea componentelor sondei lambda. Apare adesea în urma depresurizării carcasei și expunerii la factorii externi.
- Ruperea cablului. Apare în urma impactului mecanic. Oprește alimentarea cu energie electrică a dispozitivului.
- Scurtcircuit în fire. Se produce atunci când există defecte a învelișului izolator, cauzate de supraîncălzirea sau contactul cu substanțele chimice agresive.
- Oxidarea contactelor electrice. Cauzată de expunerea de lungă durată la murdărie și umiditate.
- Slăbirea dispozitivului de fixare a conectorului. Este o consecință a vibrațiilor excesive.
- Depozite de calamină pe elementul sensibil. Cauzate de amestecul de aer-combustibil prea bogat, de pătrunderea uleiului de motor în camerele de combustie ale acestuia, de utilizarea unor aditivi nepotriviți etc.
- Defecțiunea catalizatorului. Este legată de arderea carburantului în sistemul de evacuare, utilizarea unui combustibil și a unui ulei de motor nepotrivit.
- Depresurizarea sistemului de evacuare. Gazele de eșapament ocolesc senzorul, fapt care afectează negativ corectitudinea citirii valorilor.
- Funcționare instabilă a motorului.
- Amestec de aer-combustibil prea bogat, și, în consecință, reducerea performanței motorului.
- Miros de combustibil provenit din țeava de eșapament.
În primul rând diagnosticați vehiculul cu ajutorul scanerului OBD2 și analizați codurile conexe. Apoi efectuați resetarea acestora și o cursă de probă. În cazul apariției repetate a notificării ar trebui să verificați integritatea conectorului și a cablului de alimentare. Dacă elementele prezintă urme de fisuri sau semne de deformare, acestea trebuie înlocuite. Pentru a detecta defectele ascunse utilizați un multimetru. Senzorul poate fi verificat cu un osciloscop, iar dacă este necesar, este instalată o piesă fără defecte.
În unele cazuri, curățarea contactelor conectorului cu un spray special poate restabili funcționalitatea produsului. Pentru extinderea duratei de exploatare a piesei este necesar să remediați scurgerile de vid, disfuncționalitățile sistemelor de injecție, de aprindere și de lubrifiere.
Ce înseamnă codul P0138?
Indică faptul că tensiunea din circuitul celei de-a doua sondă lambda, care se află pe partea primului cilindru al motorului, este mărită.
Cum pot înlătura această eroare?
Mai întâi de toate, efectuați resetarea cu ajutorul scanerului de diagnosticare sau deconectați borna negativă a bateriei de acumulatoare. În cazul reapariției notificării, va fi necesară o diagnosticare detaliată pentru determinarea cauzei principale.
Ar putea dispărea eroarea?
Da, codul dispare, de obicei, după câteva cicluri de pornire cu succes a motorului.