Se afișează codul de eroare P0038 și se aprinde indicatorul de verificare a motorului - ce înseamnă acest lucru?
DTC P0038 este declanșat de sistemul OBD/EOBD atunci când este detectată o problemă cu încălzitorul sondei lambda 2 din banca 1. Acest cod de eroare indică faptul că circuitul de încălzire al senzorului de oxigen din aval consumă prea mult curent sau are un scurtcircuit.
Ce poate cauza acest cod de eroare?
- Sonda lambda 2 defectă banca 1
- Scurtcircuit în circuitul de încălzire al sondei de oxigen
- Cablu deteriorat la sonda lambda
- Conexiuni ale fișei slăbite sau corodate
- Siguranță defectă în circuitul de încălzire al sondei lambda
- Unitate de comandă a motorului (ECM/PCM) defectă
- Supraîncălzirea sondei lambda din cauza unor probleme ale motorului
Ce simptome apar în paralel cu codul de eroare P0038?
- Lumina de verificare a motorului: Activarea permanentă a lămpii de verificare a motorului
- Creștere a consumului de combustibil: Eficiență mai slabă a motorului din cauza controlului defectuos al amestecului
- Funcționare bruscă a motorului: Vibrații perceptibile, în special la ralanti
- Probleme de pornire: Declanșare întârziată atunci când motorul este rece
- Probleme la evacuare: Valori crescute ale emisiilor în timpul testului de emisii
- Pierderi de putere: Reducerea puterii motorului sub sarcină
Cum poate fi remediată problema cu codul de eroare P0038?
- Repararea necesită un diagnostic sistematic al încălzitorului sondei lambda și al conexiunilor sale electrice.
- Înlocuirea sondei lambda defecte 2 bank 1, inclusiv a inelului de etanșare și instalarea profesională cu cuplul de strângere corect
- Repararea sau înlocuirea cablurilor deteriorate din circuitul de încălzire a sondei de oxigen prin utilizarea unor cabluri rezistente la căldură
- Curățarea și tratarea conexiunilor fișelor corodate cu spray de contact și etanșarea ulterioară
- Verificarea și înlocuirea siguranțelor relevante din cutia de siguranțe și verificarea cauzelor scurtcircuitelor
- Diagnosticarea și repararea unității de comandă a motorului în cazul unei ieșiri ECM/PCM defecte pentru încălzirea sondei lambda
- Repararea problemelor motorului, cum ar fi injectoarele defecte sau problemele de aprindere care cauzează supraîncălzirea sondei
Întrebări frecvente - Întrebări frecvente despre DTC P0038
Pot continua să conduc cu codul de eroare P0038?
Conducerea este posibilă pe termen scurt, dar codul de eroare P0038 trebuie remediat cât mai curând posibil. Încălzirea defectuoasă a sondei lambda duce la creșterea consumului de combustibil și poate deteriora convertorul catalitic pe termen lung.
Cât costă repararea codului de eroare P0038?
Costul de remediere a codului EOBD P0038 este între 80-300 de euro. O nouă sondă lambda costă 60-180 de euro, plus 50-120 de euro costuri de manoperă. Costuri suplimentare de reparație pot fi suportate pentru problemele de cablu.
Cât timp durează repararea codului de eroare P0038?
De obicei, este nevoie de 1-2 ore pentru a remedia DTC P0038. Înlocuirea sondei lambda în sine durează aproximativ 30-45 de minute, diagnosticarea și orice reparații ale cablurilor pot necesita timp suplimentar.
Pot să repar singur codul de eroare P0038?
Repararea este posibilă cu cunoștințele adecvate. Cu toate acestea, înlocuirea sondei lambda necesită unelte speciale și experiență în lucrul cu sistemele de evacuare fierbinți. Dacă nu sunteți sigur, trebuie să vizitați un atelier specializat.
Cum recunosc o încălzire defectă a sondei lambda cu codul P0038?
Utilizați un multimetru pentru a măsura rezistența încălzitorului (ar trebui să fie de 2-14 ohmi) și verificați tensiunea la conector. Un scaner OBD poate afișa, de asemenea, date live de la senzorul de oxigen.
Codul de eroare P0038 împiedică inspecția principală?
Da, codul de eroare activ P0038 împiedică vehiculul să treacă testul privind emisiile. Lumina de verificare a motorului și încălzitorul defect al sondei lambda trebuie reparate înainte de inspecția principală.