
Act de renunțare
Cum să schimbați discuri de frână la un automobil – ghid de înlocuire
descărcări:
103
Vizualizările:
1066
Cum să schimbați discurile de frână [TUTORIAL AUTODOC]


un set de discuri și plăcuțe de frână noi
un set de scule adecvate pentru demontarea roților și a componentelor sistemului de frânare
o perie de sârmă și un agent de tip WD-40
spray curățare frâne
presă etrier de frână
mască de protecție respiratorie, mănuși, ochelari de protecție
Motivele pentru înlocuirea discurilor de frână:
- uzura normală
- eficiența redusă a frânării
- vibrațiile la frânare
- coroziunea excesivă
- 1.Din cauza impactului constant al plăcuțelor, discul se subțiază cu timpul
- 2.Limita de uzură acceptabilă este de 2-4 mm
- 3.Discurile uzate se pot fisura din cauza supraîncălzirii
- 4.Uzura neuniformă este cauzată de plăcuțele de frână de calitate proastă sau de murdăria care pătrunde între plăcuțe și disc
- 5.De asemenea, discurile pot fi deteriorate din interior din cauza coroziunii
- 6.Supraîncălzirea poate cauza deformarea discului
- 7.Un butuc de roată corodat împiedică discul să intre în contact uniform cu suprafața butucului
- 8.Acest lucru provoacă vibrațiiImportant!Discurile de frână trebuie schimbate numai în perechi pe fiecare ax9.Ridicați automobilulRețineți!Atunci când utilizați un cric, trebuie să utilizați și suporturi de cric tip capră
- 10.Ridicați întregul ax al automobilului
- 11.sau efectuați lucrările de reparații mai întâi pe o parte a axului, apoi pe cealaltă parte a acestuia12.Asigurați-vă că utilizați cale pentru roțiRețineți!Procedura de înlocuire a discurilor de frână este aproape identică la majoritatea vehiculelor
- 13.Verificați nivelul și starea lichidului de frână din rezervor
- 14.Lăsați rezervorul deschis și asigurați-vă că nu pătrunde murdărie în elAtenție!Atunci când împingeți înăuntru pistoanele etrierului de frână, lichidul de frână se poate deversa
- 15.Înainte de a începe înlocuirea, examinați concepția constructivă a etrierului de frână și modul în care acesta este fixatAUTODOC recomandă:Vă rugăm să rețineți că produsele de la diferiți producători pot varia în ceea ce privește concepția constructivă
- 16.Scoateți etrierul pentru a avea acces la discul de frână
- 17.Pentru a efectua acest lucru, ar putea fi necesar să scoateți arcul de fixare, capacele știfturilor de ghidare și știfturile de ghidare propriu-zise, precum și elementele de fixare ale suportului etrierului de frână
- 18.În cazul în care etrierul este dificil de demontat, utilizați o sculă corespunzătoare pentru a-l depărta sau pentru a-l desprinde
- 19.Suspendați etrierul de frână de suspensie sau de caroseria automobiluluiImportant!Nu agățați etrierul de furtunul de frână pentru a evita deteriorarea furtunului
- 20.Scoateți plăcuțele de frână
- 21.În cazul în care etrierul de frână are un suport, demontați-l
- 22.Curățați și deșurubați elementele de fixare ale suportului
- 23.Curățați și demontați elementele de fixare care unesc discul de frână de butucul roțiiRețineți!La unele automobile, discurile de frână nu au elemente de fixare și sunt presate pe butucul roții de jantele roților
- 24.În acest caz, înșurubați cel puțin un element de fixare al roții înainte de a demonta suportul pentru a preveni căderea discului de frână25.Scoateți discul de frână
- 26.La multe automobile, discurile de frână au un rulment de roată integrat
- 27.Acest lucru înseamnă că, pentru a scoate discul, este necesar, printre altele, să deșurubați elementul de fixare al rulmentului28.Puteți cumpăra discuri de frână cu rulmenți integrați și le puteți instala așa cum sunt29.Alternativ, va trebui să efectuați lucrări suplimentare de presare a rulmenților noi în discurile de frână noi
- 30.Dacă elementele de fixare ale discului de frână sunt dificil de demontat, utilizați o șurubelniță de impactRețineți!Este posibil ca discul de frână să fie lipit de butuc, ceea ce îngreunează demontarea acestuia
- 31.Dacă este necesar, folosiți un ciocan de cauciuc pentru a lovi ușor partea din spate a disculuiAtenție!Țineți ferm discul de frână
- 32.După câteva lovituri cu ciocanul, rotiți discul de frână împreună cu butucul și repetați pașii
- 33.Loviți cu un ciocan zona în care discul de frână intră în contact cu butucul
- 34.Loviți-l lejer, doar atât cât să creeze vibrații fără a deteriora rulmentul
- 35.Curățați suprafața butucului roții
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 2
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.
Sistem de franare: Tutorialele populare de mentenanță
Top ghiduri de reparații
A sosit momentul să înlocuiești piesele? Obține oferte și mai avantajooase în aplicația Magazinului nostru.

SCANEAZĂ-MĂ