
Act de renunțare
Cum să schimbați tambur frana la un automobil – ghid de înlocuire
descărcări:
59
Vizualizările:
435
Cum să schimbați tamburul frânei [TUTORIAL AUTODOC]


Șurubelniță dreaptă
Cheie port tarod
Cheie Torx
Șurubelnițe Torx
Lubrifiant ceramic
Spray curățare frâne
Cric auto
Rețineți!
- Un sistem de frânare cu tambur este instalat de obicei numai pe axul din spate
- Tamburul de frână poate fi instalat atât pe butucul roții, cât și integrat în rulmentul roții
- Tamburii de frână ar trebui întotdeauna înlocuiți în perechi pe un ax
- Împreună cu aceste piese, este recomandată, de asemenea, instalarea saboților de frână noi și a componentelor conexe
- 1.Utilizați un elevator de automobile pentru a înlocui componenta sau un cric cu suport de tip capră și cale de roți
- 2.Atunci când lucrați cu tamburul cu rulment încorporat, scoateți în primul rând capacul care acoperă elementul de fixare
- 3.Apoi deșurubați elementul de fixare și scoateți tamburul de frână de pe fuzetăImportant!Tamburul de frână este ținut în loc nu numai de rulmentul roții, ci și de saboții de frână
- 4.Accesați mecanismul frânei de mână din interiorul autovehiculului, de sub consola centrală sau de sub automobil, de lângă tunelul de transmisie
- 5.Slăbiți cablurile frânei de mână cu ajutorul unei scule potriviteRețineți!Nu este întotdeauna suficient să slăbiți cablurile pentru a demonta tamburul de frânăUn mecanism de reglare a frânei corodat sau blocat poate îngreuna demontarea pieseiDe asemenea, mecanismul de reglare poate menține saboții de frână prea desfăcuțiAstfel este împiedicată demontarea tamburului de frână
- 6.Ar putea exista un orificiu de acces la mecanismul de reglare aflat în placa de fixare a tamburului de frână, vizavi de angrenajul de reglare. Puteți acționa mecanismul de reglare prin acel orificiu de acces pentru a uni saboții de frână. Acest lucru facilitează demontarea tamburului de frână
- 7.Dacă mecanismul este corodat, utilizați un ciocan glisant sau un extractor special pentru demontarea tamburului de frânăFiți atent!Demontarea incorectă a tamburului de frână poate cauza deteriorarea elementelor de fixare ale saboților de frânăÎn acest caz veți avea nevoie de un set de reparație
- 8.Dacă tamburul de frână este lipit de butucul roții, puteți lovi ușor tamburul cu un ciocanRețineți!Unele automobile au tamburi cu găuri speciale de mentenanțăÎnșurubarea șuruburilor cu diametrul corespunzător în aceste găuri contribuie la demontarea tamburului de pe butucul roțiiPiesele ar trebui înlocuite pe ambele părți ale axului
- 9.Asigurați-vă că inspectați și curățați toate elementele de fixare10.Memorați poziția tuturor componentelor și familiarizați-vă cu concepția constructivă a acestora
- 11.În primul rând, dezasamblați mecanismul numai pe o parte a axului. Dacă vă confruntați cu dificultăți la reasamblarea pieselor de pe o parte, vă puteți conduce după piesele de pe cealaltă parte
- 12.Înlocuiți componentele și reasamblați-le în ordine inversăExperții AUTODOC recomandă:Începeți dezasamblarea cu arcurile care mențin saboții de frână în poziție desfăcută și împiedică demontarea acestoraFiți atent, deoarece există riscul de traumatizare în cazul dacă arcurile sunt manipulate neglijentUtilizați truse speciale de scule pentru a le demontaVă rugăm să rețineți că astfel de truse au o gamă limitată de funcționalități și sunt concepute pentru un anumit automobilDe asemenea, puteți utiliza o șurubelniță de tip furcăDatorită adânciturii pe care o are, această sculă poate fi utilizată pentru scoaterea cu grijă a arcului, fără riscul ca acesta să sară
- 13.La demontarea componentelor, asigurați-vă că memorați amplasarea acestoraFiți atent!Dacă sunt instalate incorect, mecanismul se poate defecta
- 14.Curățați zona de lucru
- 15.Tratați toate suprafețele și componentele cu un agent anticoroziv
- 16.Înainte de înlocuire, comparați saboții de frână demontați cu cei noi, pentru a nu-i instala pe partea greșită. Saboții de frână variază în funcție de partea pe care sunt instalați
- 17.Țineți cont de faptul că poate fi necesar să scoateți unele componente de pe saboții de frână vechi și să le montați pe cei noi. De exemplu, maneta frânei de staționare
- 18.Reinstalați componentele în ordine inversăRețineți!Tamburii de frână pot fi dotați cu un inel ABS magnetic sau dințatAcest lucru permite senzorului ABS să citească turația roțilorDacă tamburii de frână noi nu sunt echipați cu inele ABS, ar trebui să le scoateți de la piesele vechi și să le instalați la cele noi
- 19.Scoateți inelele magnetice cu atenție, astfel încât să nu le deteriorați Dacă piesele se deformează, va fi imposibil să obțineți citiri corecte
- 20.Pregătiți sculele corespunzătoare care vă vor permite să scoateți cu grijă inelele ABSImportant!Tamburul de frână poate fi montat pe butucul roții sau, precum în cazul de față, poate avea un rulment încorporat.Dacă componenta nu este dotată cu niciun rulment, acesta ar trebui achiziționat separat și montat în tamburul nouRețineți că rulmenții vechi nu pot fi montați pe tamburii de frână noi
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 1
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.
Sistem de franare: Tutorialele populare de mentenanță
Top ghiduri de reparații
A sosit momentul să înlocuiești piesele? Obține oferte și mai avantajooase în aplicația Magazinului nostru.

SCANEAZĂ-MĂ