Mecanismul frânei de staționare contribuie la reținerea autovehiculului în poziție atunci când acesta este parcat
Cablurile frânei de staționare transmit forța de la maneta frânei de staționare din habitaclu la mecanismele de frânare ale roților
Se recomandă schimbarea simultană a tuturor cablurilor, deoarece acestea au aproximativ aceeași durată de exploatare
Studiați concepția constructivă și amplasarea cablurilor frânei de staționare
1.
Elementele de fixare care unesc cablurile la maneta frânei de staționare din habitaclu sunt amplasate sub consola centrală sau sub aceasta, pe partea inferioară a automobilului
2.
Scoateți consola centrală
3.
Slăbiți întinderea cablurilor
4.
Demontați roțile din spate
Frâna de staționare poate utiliza următoarele tipuri de mecanisme de frânare ale roților
Etrierele din spate cu componentele integrate ale frânei de staționareSaboți de frână care sunt amplasați în interiorul unui tambur sau al unui disc
5.
În primul caz, decuplați pur și simplu cablurile de la suporturile cablurilor de pe etriere
6.
Pentru cel de-al doilea tip, trebuie să demontați etrierele, suporturile etrierelor și discurile sau tamburii de frână
Tamburul sau discul de frână poate fi dificil de scos;
fie pentru că suprafața acestuia este lipită de butuc sau de alt locaș de montarefie pentru că saboții frânei de staționare o mențin în poziție
7.
În cel de-al doilea caz, slăbiți regulatorul sabotului de frână
8.
Angrenajul regulatorului poate fi accesat prin orificiul șurubului roții sau prin orificiul butucului
9.
Orificiul de acces la regulator poate fi amplasat în placa de suport a frânei. În acest caz, reglarea se efectuează din partea din spate a plăcii de suport a frânei
Important!
Dacă regulatorul este blocat și tamburul sau discul este dificil de demontat, va fi necesară o sculă specială
10.
Puteți lovi ușor tamburul de frână cu un ciocan pentru a facilita demontarea sau să înșurubați șuruburi în găurile sale de întreținere, dacă există
11.
Verificați starea regulatorului frânei, a mecanismului de reglare, a arcurilor saboților de frână și a tamburului sau a discului. Înlocuiți-le acolo unde este necesar
12.
Accesați elementele de fixare ale cablurilor; în funcție de concepția constructivă, poate fi necesar să demontați mai întâi saboții
13.
Atrageți atenția la poziția tuturor elementelor și respectați elementele de proiectare ale acestora
14.
Acționați în mod consecutiv, mai întâi pe o parte a axului, apoi pe celălalt
15.
Mai întâi, scoateți piesele care fixează saboții de frână. Folosiți o șurubelniță de tipul furcă U sau o trusă de scule speciale
Rețineți!
Demontați arcurile cu atenție pentru evitarea traumatismele
16.
Curățați și decuplați unul câte unul cablurile și elementele de fixare ale acestora de la componentele suspensiei și de la caroseria automobilului
17.
Deconectați cablurile de la maneta de comandă a frânei de staționare
Vă rugăm să rețineți!
În funcție de concepția constructivă, ar putea fi necesar să demontați scuturile termice ale sistemului de evacuare care blochează accesul la cabluri și la elementele de fixare ale acestora
18.
Instalați cablurile noi și toate componentele demontate anterior în ordine inversă
Rețineți!
Cablurile frânei de staționare pot varia în ceea ce privește concepția constructivă și lungimea în funcție de partea de instalare
19.
Reglați saboții frânei de staționare
Important!
Aceștia trebuie să fie amplasați la o anumită distanță față de tambur
20.
Puneți tamburul de frână la locul lui și centrați saboții
21.
Pentru a efectua acest lucru, apăsați pedala de frână și activați și dezactivați frâna de staționare de mai multe ori
22.
Reglați apoi poziția saboților cu ajutorul dispozitivului de reglare a saboților de frână
Important!
Tamburul trebuie să se rotească liber, atingând lejer saboții
23.
Continuați să ajustați saboții până când obțineți rezultatul scontat
Fiți atent!
Nu strângeți excesiv de tare saboții de frână
24.
Asigurați-vă că reglați mecanismul frânei de staționare de pe a doua roată
AUTODOC recomandă:
Frâna de parcare trebuie reglată astfel încât să nu interfereze cu rotația roților atunci când automobilul este în mișcareAtunci când maneta este trasă în sus cu 5 țăcănituri, mecanismul ar trebui să mențină autovehiculul în loc
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 1
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.
Sistem de franare: Tutorialele populare de mentenanță