Înlocuiți filtrul de ulei de fiecare dată când schimbați uleiul de motor.
1.
Mai întâi va trebui să localizați principalele elemente ale sistemului de lubrifiere al motorului
2.
Orificiul de umplere cu ulei. Acesta este situat în partea superioară a motorului
3.
Bușonul este de obicei etichetat în consecință
4.
Joja de ulei. Acesta este amplasat în baia de ulei a motorului și expediează datele privind nivelul uleiului către tabloul de bord prin intermediul unitatea de comandă electronică
5.
În locul unei joje, unele vehicule sunt echipate cu un senzor electronic
Important!
Vehiculele cu transmisia automată pot avea 2 joje în compartimentul motoruluiUna este utilizată pentru verificarea nivelului uleiului de motor, iar cealaltă pentru verificarea nivelului lichidului pentru cutia de vitezeNu le amestecați
6.
Filtrul de ulei. Acesta poate fi proiectat ca un cartuș care se introduce în carcasa de pe blocul motorului sau fabricat ca o componentă monobloc separată înșurubabilă
7.
Filtrul de ulei poate fi amplasat de o parte și de alta a motorului
8.
Dacă filtrul de ulei este instalat pe partea inferioară a motorului, va trebui să scoateți protecția scutului motorului
9.
La unele automobile, protecția scutului nu trebuie demontată, deoarece este prevăzut un capac special de întreținere pentru accesul facil la filtru
10.
Bușonul de golire. Acesta este amplasat sub motor, în baia de ulei al acestuia
11.
Pentru a avea acces la partea inferioară a vehiculului, utilizați un elevator auto sau o groapă sau o rampă de inspecție sau un cric
Rețineți!
Atunci când utilizați un cric, trebuie să utilizați și suporturi de cric tip capră
12.
Asigurați-vă că automobilul se află într-o poziție complet plană. Astfel, uleiul poate fi scurs uniform din toate părțile motorului
13.
Filtrele de ulei de la diferiți producători pot varia în ceea ce privește concepția constructivă. Deci, este recomandabil să utilizați o cheie universală
AUTODOC recomandă:
Schimbați uleiul cât timp motorul este încă caldUleiul cald are o fluiditate mai înaltă
14.
Deșurubați bușonul de umplere cu ulei
15.
Ridicați în sus joja de ulei
16.
Curățați zona de lucru
17.
Deșurubați capacul filtrului de ulei sau filtrul propriu-zis
18.
Scoateți filtrul de ulei din carcasa lui
Fiți atent!
Împiedicați murdăria să pătrundă în locașul de montare al filtrului
19.
Așezați recipientul pentru ulei uzat sub bușonul de golire
20.
Curățați zona de lucru
21.
Deșurubați dopul de golire
Important!
Acționați precaut pentru a evita deversarea uleiului
22.
Așteptați până uleiul s-a scurs integral prin orificiul de scurgere
23.
Curățați locul unde se instalează filtrul
24.
Dacă filtrul este amovibil, lubrifiați garnitura de etanșare a acestuia cu ulei proaspăt
25.
Dacă filtrul este de tip cartuș , scoateți-l din locașul său de montare de pe capac
26.
Demontați inelele de etanșare
27.
Curățați locul de montare al elementului de filtrare
28.
Instalați inelele de etanșare noi și un element de filtrare nou
29.
Pregătiți un bușon de golire nou cu o garnitură de etanșare nouă
30.
Curățați zona de lucru
31.
Strângeți bușonul de golire utilizând o cheie dinamometrică la cuplul recomandat de către producător
32.
Îndepărtați recipientul pentru ulei uzat
33.
Reinstalați protecția scutului motorului
34.
Instalați filtrul de ulei și strângeți-l cu ajutorul unei chei dinamometrice la cuplul recomandat de către producător
35.
Introduceți o pâlnie în rezervorul de ulei
Vă rugăm să rețineți!
Utilizați numai tipul de ulei aprobat de către producătorul automobilului
36.
Turnați cantitatea de ulei de motor nou recomandată de către producătorul automobilului
37.
Verificați periodic nivelul acestuia cu ajutorul jojei de ulei
AUTODOC recomandă:
Verificați nivelul uleiului cu ajutorul jojei de ulei, cu mașina așezată pe o suprafață plană și uniformă
38.
Extrageți joja și ștergeți uleiul vechi
39.
Introduceți joja de ulei până la limita maximă și așteptați câteva secunde
40.
Extrageți joja de ulei și inspectați-o fără a o întoarce cu susul în jos
41.
Ștergeți joja de ulei și puneți-o la locul ei
42.
Scoateți pâlnia și înșurubați capacul de umplere cu ulei
43.
Porniți motorul și lăsați-l să funcționeze timp de 30 de secunde
44.
În acest răstimp, uleiul de motor va fi distribuit în tot sistemul
45.
Opriți motorul și așteptați câteva minute
46.
Verificați din nou nivelul uleiului de motor și corectați-l, dacă este necesar
Rețineți!
Nivelul uleiului trebuie să fie între marcajele Min și Max
47.
De îndată ce procedura este finalizată, resetați intervalul de întreținere
48.
Alternativ, puteți nota kilometrajul la care au fost efectuate lucrările de mentenanță
49.
Dacă vehiculul dumneavoastră nu este echipat cu o jojă de ulei, nivelul uleiului este afișat pe tabloul de bord
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 3
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.