Cilindrul roții reprezintă elementul de acționare din sistemul de frânare cu tambur
Defecțiunea cilindrului este cel mai adesea cauzată de coroziune sau de garniturile de etanșare uzate
1.
Pentru a accesa cilindrul roții, demontați roata și tamburul de frână. Înlocuirea necesită un elevator pentru automobile sau un cric, un suport de tip capră și cale de roți
Important!
Tamburul de frână poate fi o componentă separată sau integrată cu rulmentul roții
2.
Pentru a demonta piesa cu rulment integrat, îndepărtați capacul elementului de fixare și deșurubați tamburul
3.
Tamburul de frână este, de asemenea, ținut în loc datorită saboților de frână. Pentru a demonta tamburul trebuie să slăbiți cablul frânei de mână
Rețineți!
Acesta este accesat din interiorul vehiculului, din zona consolei centrale sau de sub automobil
4.
Utilizați un cap de cheie tubulară lungă pentru a slăbi cablul frânei de mână
Important!
Vă rugăm să rețineți că nu este întotdeauna suficient doar să slăbiți cablurile pentru a demonta cu ușurință tamburulDe exemplu, acesta se poate lipi de suprafața butucului roții sau mecanismul de reglare a frânei poate ține despărțiți saboții de frână
5.
Unele vehicule dispun de un orificiu de acces la regulator, aflat în placa de fixare a tamburului de frână. Astfel puteți accesa rapid angrenajul de reglare a saboților de frână. Rotiți-l pentru a apropia saboții și a facilita demontarea tamburului de frână
6.
Dacă nu există niciun orificiu de acces la regulator, procedura poate fi efectuată prin intermediul găurii pentru șurubul roții
Important!
Totuși, dacă mecanismul este foarte corodat, reglarea nu poate avea locÎn astfel de cazuri, pentu demontare este utilizat un ciocan glisant sau un extractor special
7.
Dacă saboții de frână încă mai blochează tamburul de frână, împingeți-i prin spațiul liber în timp ce scoateți tamburul
AUTODOC recomandă:
În cazul defectării componentelor de fixare ale saboților de frână veți avea nevoie de o trusă de reparații
8.
Dacă suprafața tamburului este lipită de butucul roții, bateți cu ciocanul suprafața exterioară a acestuia
Rețineți!
Unii tamburi dispun de găuri de mentenanță filetateÎn ele sunt înșurubate șuruburi potrivite pentru facilitarea demontării tamburului
9.
Verificați dacă mecanismul de reglare al frânei este în stare de funcționare, precum și starea manetei sale, a arcurilor, a saboților de frână și a tamburului. Instalați piese noi, dacă este necesar
10.
Dacă toate piesele sunt în stare bună, ar trebui doar să desfaceți saboții de frână, astfel încât să puteți scoate cilindrul de frână
11.
Curățați suprafața de lucru din partea din spate a plăcii de fixare
12.
În timpul deșurubării conductei, fixați cea mai apropiată îmbinare flexibilă pentru a evita scurgerea lichidului de frână
13.
Pentru a împiedica rotirea conductei de frânare, slăbiți îmbinarea prin rotirea treptată a acesteia
14.
Deșurubați elementele de fixare ale cilindrului roții și scoateți cilindrul
AUTODOC recomandă:
Verificați dacă vârful conic al conductei de frânare este murdar sau deteriorat
15.
Plasați capacul cilindrului vechi pe conducta de frânare pentru a împiedica pătrunderea murdăriei în conducta pentru lichidul de frână
16.
Curățați locul de montare al cilindrului roții
17.
Scoateți capacul de protecție de pe noul cilindru
18.
În timp ce introduceți conducta de frânare, plasați cilindrul în locul de montare al acestuia
Atenție!
Asigurați-vă că marginile saboților de frână nu deteriorează burdufurile de protecție ale cilindrilor roților
19.
Strângeți toate elementele de fixare la cuplul de strângere recomandat de către constructorul de automobile
20.
Verificați dacă partea filetată a fitingului conductei de frânare corespunde filetului găurii de montare
Important!
Piesa ar trebui să fie aliniată corect atunci când aceasta este instalată
21.
Evacuați aerul din sistemul de frânare în conformitate cu instrucțiunile constructorului de automobile
22.
Verificați dacă nivelul lichidului de frână din rezervor corespunde recomandărilor constructorului de automobile
23.
Slăbiți șurubul de aerisire al frânei și conectați echipamentul special
24.
Scoateți clema de pe furtunul flexibil de frână
25.
Evacuarea aerului din sistem are loc prin apăsarea pedalei de frână Repetați procedura până când în lichid nu vor mai rămâne bule de aer
Experții AUTODOC recomandă:
Verificați întotdeauna nivelul lichidului de frână din rezervor și turnați suplimentar dacă este necesar în timpul evacuării aerului
26.
După ce finalizați procedura, strângeți șurubul dispozitivului de evacuare a aerului și decuplați echipamentul acestuia
27.
Readuceți mecanismul de reglare a frânei în poziția lui inițială
28.
Reasamblați unitatea în ordine inversă
29.
Utilizați mecanismul de reglare pentru a desface ușor saboții
30.
Instalați tamburul de frână
31.
Apăsați pedala de frână, acționați și eliberați maneta frânei de staționare de mai multe ori. Astfel va avea loc centrarea saboților de frână în raport cu circumferința tamburului
32.
Dacă tamburul se rotește prea liber, desfaceți mai tare saboții
Rețineți!
Tamburul de frână trebuie în timpul rotirii să atingă ușor saboțiiO tambor de travão deve tocar ligeiramente nos calços ao girar
33.
Reglați același mecanism pe cealaltă roată a axei
AUTODOC recomandă:
Dacă rulmentul butucului roții a fost demontat în timpul înlocuirii, utilizați pentru tambur elemente de fixare noi
34.
Tratați suprafața care va contacta cu roata cu un agent anticoroziv
35.
Asigurați-vă că este opusă rezistență în timpul apăsării pedalei de frână
36.
Verificați nivelul lichidului de frână din rezervor și turnați suplimentar dacă este necesar
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Deblocați-vă asistentul de mentenanță auto!
Monitorizați cheltuielile, gestionați jurnalul de service auto, programați înlocuirile și multe altele.
Sistem de franare: Tutorialele populare de mentenanță