Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Care sunt indicii unui etrier de frână nefuncțional?
Defecțiunea acestei piese este indicată de reducerea eficienței de frânare, supraîncălzirea discului de frână, precum și de scârțâituri și vibrații ale etrierului la deplasarea automobilului. Automobilul poate trage într-o parte la frânare. Uneori puteți observa un miros de ars. La inspecție puteți depista neetanșeitatea etrierului de frână. Balansând etrierul, este ușor să detectați jocul în știfturile de ghidare.
Trebuie să schimb etrierele de frână în perechi?
Nu este necesară înlocuirea etrierelor de frână în perechi. Aceste piese sunt destul de durabile și sunt schimbate pe măsură ce se defectează. Totuși, dacă veți instala, de asemenea, plăcuțe de frână noi atunci când efectuați reparația, atunci rețineți că acestea ar trebui schimbate ca un set pe un ax.
Care sunt indicii unui etrier de frână gripat?
Dacă un etrier de frână este gripat, automobilul trage într-o parte atunci când apăsați pedala de frână. Acest lucru se întâmplă din cauza frecării unei plăcuțe de frână de disc la piesa defectă, ceea ce cauzează rotirea roților la viteze diferite. În plus, discul se poate supraîncălzi, ceea ce poate fi văzut imediat după stoparea automobilului: componenta este roșie fierbinte. La eliberarea pedalei de frână, puteți auzi scârțâituri și huruituri, iar pedala se poate scufunda în podea.
Griparea etrierului de frână poate fi cauzată de știfturile de ghidare sau pistoanele defecte. Primele se defectează de obicei din cauza ruperii burdufurilor de protecţie împotriva prafului, care nu pot preveni pătrunderea murdăriei și a umidității în interiorul mecanismului și scurgerea lubrifiantului. Acest lucru duce la uzura abrazivă, supraîncălzirea, coroziunea pieselor, care cu timpul duce la blocarea lor. Aceleași consecințe pot fi cauzate de utilizarea unui lubrifiant necorespunzător care blochează mișcarea pieselor dacă se solidifică.
Pistoanele se gripează de obicei din cauza uzurii garniturilor pistonului, ceea ce duce la influența nocivă a murdăriei, a umidității și a agenților de degivrare, care duce la coroziune. Uneori pistonul se gripează din cauza dezaxării cauzate de vreo eroare de instalare sau de jocului dintre pereții etrierului și piston din cauza uzurii naturale.
Aceste defecțiuni trebuie eliminate imediat după detectarea lor. Conducerea cu un mecanism gripat poate duce la uzura prematură și deformarea discurilor de frână, uzura prematură abrazivă a plăcuțelor de frână, supraîncălzirea întregului sistem de frânare, fierberea lichidului de frână și, ca urmare, pierderea proprietăților sale de funcționare. De asemenea, consumul de combustibil poate crește. Anvelopele se uzează neuniform. Motorul și transmisia funcționează sub sarcini mai înalte.
Este dificil să înlocuiți etrierele de frână?
Indiferent dacă este dificil să demontați și să instalați piesa depinde în mare parte de concepția constructivă a automobilul dumneavoastră. În medie, înlocuirea unei unități durează 1-5 ore. Oricum, această lucrare trebuie efectuată de către un profesionist. După instalarea piesei noi, ar trebui de evacuat aerul din sistemul de frânare. Este important să efectuați această procedură corect, deoarece eficiența de frânare depinde de ea.
Rețineți că nu este întotdeauna necesar să înlocuiți întreaga unitate. În majoritatea cazurilor, problema poate fi soluționată cu ajutorul unui set special de reparație, înlocuind pistoanele, burdufurile de protecţie împotriva prafului și garniturile de etanșare. Reparația capitală a unui etrier este, de asemenea, recomandată să fie încredințată unui specialist.