EBA, BA și BAS: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

EBA, BA și BAS: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

EBA, BA și BAS sunt forme ale sistemului de asistență la frânarea de urgență, folosite la mașinile Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Toyota și altele. Asemenea sisteme contribuie la reducerea distanței de frânare și la evitarea accidentelor auto. Acestea compensează reacția întârziată a șoferului sau presiunea insuficientă asupra pedalei de frână în cazul frânării de urgență. Toate vehiculele noi vândute în UE trebuie să fie echipate standard cu sistem de asistență la frânarea de urgență.

Cum funcționează sistemele EBA, BA și BAS

Unul dintre elementele cheie ale sistemului îl constituie un senzor care măsoară viteza cu care se mișcă tijele de împingere a servofrânei cu vid. Dacă pedala de frână este apăsată brusc, unitatea de control activează electrovalva servofrânei. Acest lucru sporește forța aplicată de către șofer asupra pedalei de frână. În consecință, presiunea din sistemul de frânare crește, activând mai rapid mecanismele de frânare ale roților.

Mașini populare echipate cu sistem EBA, BA sau BAS

  • Volvo S60 I, XC60 I;
  • Mazda CX-9 (TB);
  • Mercedes-Benz C-Class W203, S-Class W221, S-Class W140, M-Class W163;
  • Peugeot 508 I;
  • Citroën DS3;
  • Toyota Corolla XI.

Cauze ale defecțiunilor la EBA, BA și BAS

  • Defectarea senzorului mobil a tijei de împingere a servofrânei.
  • Oxidarea contactelor unității de control.
  • Ruperea firelor.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *