
S tronic este o cutie de viteze automată,, cu ambreiaj dublu, instalată pe modelele Audi din 2005. Înainte, aceasta era numită DSG, ca la alte mașini produse de Volkswagen Group. Aceasta combină avantajele unei transmisii automate și a unei transmisii manuale, asigurând un confort maxim în timpul condusului, permițând șoferului să schimbe manual viteza de câte ori dorește. Unele transmisii S tronic reprezintă copii ale cutiilor de viteze DSG instalate de către Volkswagen Group pe majoritatea modelelor Škoda, SEAT și Volkswagen. Unele dintre ele au fost adaptate special să poată fi utilizate la mașinile cu motorul montat pe longitudinală, fiind întâlnite doar pe diferite modele Audi.
Cum funcționează S tronic
Construcția transmisiei are doi arbori principali, cu viteze pare și impare, fiecare fiind cuplat cu un ambreiaj individual. În timp ce este acționată o viteză, unitatea de control electronică analizează semnalele de la diferiți senzori, alegând ce viteză urmează a fi acționată mai departe, de pe al doilea arbore. Pentru a schimba modul manual, trebuie să glisați maneta selectoare în fanta corespunzătoare a schimbătorului de palete.
Versiuni S tronic populare
| Cod cutie de viteze | Număr de viteze | Cuplu motor maxim, N·m | Capacitate motor, L | Dispunere motor | Tip ambreiaj | Început producție | Modele pe care se aplică |
| DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4.2 | Longitudinală | Umed | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
| DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Longitudinală | Umed | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
| DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | Longitudinală | Umed | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
| DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | Transversală | Uscat | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
| DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | Transversală | Umed | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
| 0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Longitudinală | Umed | 2016 | Audi A4 8W |
Defecțiuni frecvente ale S tronic
| Defecțiuni | Transmisii |
| Mecanismul cu ambreiaj dublu se defectează destul de rapid. | DL501 (0B5). |
| Electrovalvele se înfundă cu produse de uzură a ambreiajului dacă uleiul nu este schimbat la timp. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
| Rulmentul capacului ambreiajului se deteriorează. | DL501 (0B5). |
| Transmisia se smucește, producând vibrații excesive. | DQ250 (02E). |
| Transmisia se supraîncălzește dacă schimbătorul de căldură nu este curățat la timp. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
- @user_196195027.10.2023 16:24Membru
Are un bizit în timpu mersului în rest schimba ok în toate treptele
@Elena Marin09.11.2023 07:43ModeratorulBună ziua! Din descriere este dificil să indicăm un motiv. Recomandăm să te adresezi la un service auto. Cu stimă, Echipa AUTODOC.
- I. C.13.07.2025 12:29@user_1961950Membru
Salut! I-ai dat de cap la acel bâzâit? La fel îmi face și mie la mers constant și am observat că urca un intensitate odată cu viteza.
@Emilia Doga14.07.2025 12:00I. C.ModeratorulBuna. Este necesar să se efectueze un diagnostic. Pot exista mai multe motive. Cu stimă, Echipa AUTODOC Club.
- @user_356773429.04.2025 18:32Membru
Audi q5 cutia s tronic an 2011 la prima treaptă cu o pornire lenta trepidează câteodată
@Elena Marin14.05.2025 14:42@user_3567734ModeratorulBună!
La un Audi Q5 din 2011 cu cutie S-Tronic, problema cu tremuratul pe prima treaptă la plecarea lentă poate fi cauzată de:
Uzura ambreiajului – mai ales dacă rulajul depășește 100.000 km.
Defecțiuni ale mechatronicului – pot apărea erori în funcționarea sistemului hidraulic.
Probleme cu uleiul din cutie – un nivel scăzut sau ulei contaminat poate afecta funcționarea lină.
Se recomandă verificarea stării ambreiajului, a mechatronicului și a nivelului de ulei.
Cu stimă, Echipa AUTODOC Club.







Comentariile – 6