iTEQ (DDi iTEQ) este o serie de motoare diesel produse de Isuzu Motors. Primul motor din această serie a fost prezentat în 2004. Acestea au fost instalate pe pickup-urile D-Max,precum și pe SUV-urile cu caroseria pe cadru MU-7 și MU-X. Vehiculele eru echipate cu sistem de injecție cu rampă comună.
Trăsăturile motoarelor iTEQ
Motoarele iTEQ au 4 cilindri dispuși în linie și 16 supape. Toate au turbocompresor simplu sau dublu cu intercooler. Unele versiuni sunt echipate cu turbocompresor cu geometrie variabilă. Blocul motor este realizat din fontă, iar chiulașa – dintr-un aliaj de aluminiu special, patentat de Isuzu Motors. Mecanismul de distribuție a supapelor folosește de obicei un lanț din oțel. Ansamblul piston-cilindru al injectoarelor de combustibil este acoperit cu ebonită, care asigură o durată de funcționare mai lungă a unității chiar și când se folosește combustibil de slabă calitate, fiind o trăsătură a injectoarelor branului Isuzu.
Motoare iTEQ populare
Seria | Capacitate, L | Cod versiune | Putere maximă, hp | Cuplu maxim, N·m | Început producție | Modele echipate cu acest tip de motor |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (doar pentru Europa) |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor iTEQ
Defecțiuni | Motoare |
Pe supapa EGR se formează depuneri de carbon, fapt ce determină blocarea acesteia. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Jocurile supapelor se schimbă cu timpul. Este nevoie de reglarea manuală din cauza lipsei mecanismului de auto-reglare hidraulic. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Filtrul diesel de particule se înfundă la un număr relativ redus de kilometri parcurși. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Comentați