VSA (vehicle stability assist) este un sistem de control electronic a stabilității, instalat pe vehiculele Honda și Acura. A apărut prima dată la sfârșitul anilor 1990. Are la bază sistemul ABS. Controlează stabilitatea vehiculului, prevenind devierea de la traiectoria dorită. Funcția de reglare antialunecare permite accelerarea fiabilă și rapidă pe suprafețele alunecoase.
Cum funcționează sistemul VSA
Unitatea de control măsoară unghiul de rotație al volanului și poziția pedalei de accelerație și frânare. Acest lucru oferă sistemului informații despre traseul dorit de către șofer. După aceea, sunt analizate rata de girație și accelerația laterală. Acestea indică direcția actuală de deplasare.
Dacă traseul actual al vehiculului diferă de direcția dorită, sistemul lucrează la restabilirea traiectoriei dorite. Pentru aceasta, modulatorii hidraulici ABS încetinesc roata corespunzătoare. În plus, VSA interacționează cu unitatea de control a motorului pentru a regla cuplul motor în funcție de condițiile de drum.
Sistemul pornește automat la rotirea cheii în contact și rămâne în modul de așteptare. Se activează doar în anumite condiții de drum, de exemplu pentru a corecta o direcție exagerată sau insuficientă. Un indicator luminează intermitent pe panoul de instrumente atunci când sistemul este activat. Acest indicator este aprins continuu dacă sistemul este oprit sau defect.
Mașini populare echipate cu sistem VSA
- Honda CR-V II, Insight II, Civic VIII, Odyssey III, Jazz III;
- Acura MDX JD2.
Cauze ale defecțiunilor sistemului
- Instalarea anvelopelor de dimensiuni incorecte.
- Murdărirea senzorilor de viteză a roților.
- Defectarea senzorului de poziție a pedalei de frână.
- Defectarea unității de control electronice.
- @D. C.11.10.2023 14:37Membru
Dețin o Honda Accord CL9 ( 2,4 i-VTEC, 190 C.P. an 2005 )Defectandu-se bobina de la prima bujie din dreapta s-a aprins martorul engine. m chimbat bobina DENSO și toate cele 4 bujii NGK și apoi, cu ocazia ștergerii martorului "engine" mi s-a aprins martorul "triunghi cu semnul exclamării" odată cu cheia în contact și apoi și " VSA" după ce am mers puțin. Ce e de făcut ?
Comentariile – 1