Motoare TSI: cum se descifrează și caracteristicile de performanță a acestora

Motoare TSI: cum se descifrează și caracteristicile de performanță a acestora

TSI este o gamă de motoare cu turbocompresor, cu injecție directă pe benzină, produse de grupul german Volkswagen. Primul motor TSI avea capacitate de 1.4 litri și a fost prezentat prima dată în 2005 pe Golf GT Mk5. A fost foarte lăudat de către experți, câștigând premiul “Cel mai bun motor nou” la renumitul concurs “Motorul Internațional al Anului”. În prezent, modele ale mărcilor precum Volkswagen, SEAT și Škoda pot fi echipate cu motoare TSI. Aceste motoare dezvoltă o putere și cuplu motor mare în ciuda capacității relativ reduse. Au un consum redus de combustibil.

Trăsături

Motoarele TSI au 4 cilindri cu 8 sau 16 supape. Blocul motor poate fi realizat din fontă sau aluminiu. Chiulașa este mereu din aluminiu. Motorul poate fi cu turbocompresor sau twincharger. În versiunea cu twincharger, motorul are atât un turbocompresor de evacuare, cât și un compresor acționat mecanic (supercharger). Mecanismul de distribuție folosește un lanț sau o curea, în funcție de versiunea sistemului de distribuție.

Motoare TSI populare

Serie motor Capacitate motor, L Cod motor Număr de cilindri Număr de supape Putere maximă, hp Cuplu maxim, N·m Început producție Modele pe care au fost aplicate
EA111 1.2 CBZA 4 4 86 160 2010 SEAT Toledo 4; Škoda Fabia 2; Volkswagen Caddy 3; Volkswagen Golf 6; Škoda Roomster 1
CBZB 8 8 105 175 2009 Volkswagen Caddy 3; SEAT Leon 2; Volkswagen Polo 5; Škoda Roomster 1; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Golf 6; SEAT Altea 1; Volkswagen Beetle 2; Škoda Fabia 2; Škoda Rapid 1; Volkswagen Jetta 6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Touran 1; SEAT Toledo 4
1.4 BMY 4 16 140 220 2005 Volkswagen Jetta 5; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Touran 1
CAVA 4 16 150 240 2008 Volkswagen Tiguan
CAXA 4 16 122 200 2006 Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Octavia 2; Volkswagen Golf 6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Rapid 1; Volkswagen Passat B6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Passat B7; SEAT Toledo 4; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Eos 1
EA211 1.2 CJZA 4 16 105 175 2012 SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7
CJZB 4 16 86 160 2012 Škoda Octavia 3; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7
1.4 CMBA 4 16 122 200 2012 SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7
CZCA 4 16 125 200 2013 Škoda Fabia 3; Volkswagen Golf 7; Škoda Superb 3; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Jetta 6; Volkswagen Passat B8; Škoda Rapid 1; Volkswagen Polo 1; Škoda Yeti 1
CZDA 4 16 150 250 2014 Volkswagen Beetle 5C; Volkswagen Tiguan 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7; Volkswagen Touran 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Yeti 1; Volkswagen Tiguan 2; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Sharan 2
1.5 DACA 4 16 130 200 2016 Volkswagen Golf 7; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 8; SEAT Leon 4
EA888 1.8 BZB 4 16 160 250 2007 Volkswagen Passat B6; SEAT Leon 2; Škoda Superb 2; SEAT Altea 1; Škoda Octavia 2; SEAT Toledo 3
CDAB 4 16 152 250 2009 Volkswagen Passat B7; Volkswagen Passat CC; Škoda Octavia 2; Škoda Superb 2; Škoda Yeti 1
CJSA 4 16 180 250 2012 SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Passat B8; Škoda Superb 3; Volkswagen Touran 2
2.0 CCZB 4 16 211 280 2009 Volkswagen Golf 6; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Eos 1; Volkswagen New Beetle 2; SEAT Altea 1; Volkswagen Passat CC; Volkswagen Passat B7
CHHA 4 16 230 350 2013 Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7
CYRC 4 16 250 370 2018 Volkswagen Touareg 3

Defecțiuni frecvente ale motoarelor TSI

Defecțiuni Motoare
Lanțul sau cureaua de distribuțíe a supapei se întinde sau se rupe destul de timpuriu. CBZA; CBZB; BMY; CJSA; CCZB; CDAB; CHHA; BZB; CZCA; CJZB; CAVA
Vibrația excesivă a motorului la mersul în gol. CBZA; CBZB; BMY
Motorul se încălzește greu în condiții de vreme rece. CBZB; CBZA; CMBA
Motorul este foarte sensibil la calitatea combustibilului. Depuneri de carbon se formează pe supapele de admisie atunci când se folosește combustibil de slabă calitate. BMY; CAVA; CJZA; BZB; CJZB
Pistoanele motorului se ard din cauza bătăii. BMY; CAVA
Inelele pistonului se lipesc destul de devreme, fapt ce determină un consum crescut de combustibil. BMY; CCZB; CZCA; CZDA; CDAB
Lângă intercooler apar urme de scurgeri. BMY
Supapa de control electronic a turbocompresorului se defectează adesea. CAVA
Pistoanele motorului încep să bată la un kilometraj destul de mic. CJZA
Bobinele de aprindere se pot defecta din cauza funcționării defectuoase a bujiilor sau erorilor din timpul înlocuirii bujiilor. CMBA; BZB; CCZB
Tija mecanismului de acționare a turbocompresorului (wastegate) se blochează frecvent. CJZA; CMBA; CZCA; CZDA; CJZB
Motorul funcționează cu smucituri la turație mică.  DACA
Sistemul de ventilație al carterului se înfundă rapid, fapt ce duce la un consum sporit de ulei. BZB
Pompa de combustibil de înaltă presiune are durată scurtă de funcționare. CDAB; CCZB
Pompa de ulei se defectează adesea, ceea ce duce la reducerea presiunii uleiului, putând cauza alunecarea rulmenților principali ai arborelui cotit și rulmenților tijei de legătură. CHHA

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele