VDC: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

VDC: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

VDC (Vehicle Dynamic Control/Controlul Dinamic al Vehiculului) este un sistem de control al stabilității, care a fost instalat la automobilele Alfa Romeo, Subaru, Fiat, Nissan și Infiniti. Acesta optimizează funcționarea sistemului de antiblocare a roților, a controlului tracțiunii și a altor sisteme concepute pentru a preveni deraparea și pentru a stabiliza mișcarea vehiculului.

Cum funcționează VDC

Sunt comparați parametrii traseului fixat și al celui real al vehiculului. Dacă aceștia din urmă diferă de primii, cuplul motor este limitat și roțile sunt frânate selectiv. Acest lucru permite automobilului să revină la direcția fixată și să redobândească aderența la drum.

 Pentru evaluarea acțiunilor conducătorului auto, VDC analizează: 
  • i unghiul volanului de direcție
  • i poziția pedalei de frânare
  • i regimul de funcționare al motorului
  • i treapta de viteză utilizată în acel moment

Traseul real al vehiculului este evaluat utilizând indicațiile senzorilor de viteză ai roților, a senzorilor girometrici și a senzorilor de accelerație laterală și longitudinală.

Pompa ABS și solenoizii sunt responsabili pentru aplicarea forței de frânare pe fiecare roată. Poziția clapetei de accelerație este reglată pentru limitarea cuplului motor.

Automobilele populare echipate cu VDC

  • Infiniti QX80 Z62, QX60
  • Subaru Legacy IV, V, Outback III, IV, V, Impreza III, IV, V
  • Alfa Romeo 147 937, 156 932
  • Fiat Doblo Cargo 263, 500X 334, 500L 351, 352
  • Nissan Armada Y62, Qashqai II

Cauzele defecțiunilor

  • ! Senzori ABS defectați.
  • ! Firele deteriorate ale senzorilor ABS sau ale senzorului girometric.
  • ! Oxidarea bornelor unității hidraulice sau ale senzorului de accelerație.
  • ! Anvelope de dimensiuni greșite.
  • ! Nivelul redus al lichidului de frână.
  • ! Uzarea plăcuțelor de frână.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *