Motoare CRD: cum se descifrează și caracteristicile de performanță a acestora

Motoare CRD: cum se descifrează și caracteristicile de performanță a acestora

CRD sunt motoare diesel cu turbocompresor și sistem de injecție directă, instalate pe mașinile Chrysler, Dodge și Jeep. Sunt disponibile din 2000. Aceste motoare sunt produse de VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG și Daimler AG. Se caracterizează prin performanță înaltă și valori excelente ale cuplului motor.

Trăsăturile motoarelor CRD

Majoritatea motoarelor CRD au blocul motor din fontă; versiunile cu bloc din aluminiu sunt rare. Chiulașa este întotdeauna din aluminiu. Mecanismul de distribuție a supapelor folosește un lanț sau curea. De regulă, sistemul de alimentare cu combustibil folosește o rampă comună. Motoarele ECD, echipate unități injectoare, sunt o excepție. Turbocompresoarele pentru aceste motoare sunt de obicei realizate de Garrett sau IHI.

Motoare CRD populare

CodProducătorCapacitate motor lNumăr și dispunere cilindriNumăr de supapePutere maximă, hpCuplu maxim, NmÎnceput producțieModele de mașini echipate cu acest tip de motor
ENJVM Motori2.5în linie-patru161413402000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ENSVM Motori2.8în linie-patru16160–200360– 4602006Jeep Cherokee KK și Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro
ENRVM Motori2.8în linie-patru16150–163360–4002000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ECDVolkswagen AG2.0în linie-patru161403102006Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK
EXFFiat Powertrain/ VM Motori3.0V624190– 250440–5702010Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2
EDJDaimler AG2.2în linie-patru16121– 1503002002Chrysler PT Cruiser
ECEVolkswagen AG2.0în linie-patru161403102006Dodge Caliber și Journey; Jeep Patriot MK și Compass MK
EXLDaimler AG3.0V6242185102005Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK și Commander XK

Defecțiuni frecvente ale motoarelor CRD

DefecțiuniMotoare
Supapa de control a presiunii combustibilului se defectează frecvent.ENJ; ENS; ENR
Injectoarele ies des din funcțiune.ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR
Senzorul de masă de aer se murdărește prematur. De obicei, acest lucru este cauzat de ruperea membranei supapei de ventilație a carterului.ENJ
Termostatul are durată relativ scurtă de funcționare.ENJ; EXF
Senzorul de poziție a arborelui cotit se defectează uneori.EDJ; ENJ
Turbocompresorul are durată scurtă de funcționare.ENS; EXL; ECE; ECD; ENR
Conectorul încălzitorului filtrului de combustibil își pierde adesea etanșeitatea.ENS; ENR
Supapa EGR formează rapid depuneri de carbon și se blochează.ECD; ECE
Furtunurile turbocompresorului sunt predispuse la crăpare.EXF
Supapa răcitorului uleiului de motor se defectează, fapt ce cauzează un deficit de ulei.EXF
Clapetele galeriei de admisie se blochează frecvent.EXL; EDJ
Conectorii cu eliberare rapidă ai sistemului de combustibil își pierd elasticitatea, fapt ce duce la formarea bulelor de aer. EDJ
Apar frecvent scurgeri de ulei.EXL
Galeria de evacuare este predispusă la crăpare.EXL
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele