EBD este abrevierea pentru sistemul de distribuție electronică a forței de frânare În termeni de algoritmi de control electronic, este o suplimentare pentru ABS. Funcționează în tandem cu alte sisteme de siguranță activă, cum ar fi cel de control a tracțiunii. Sistemul este instalat pe mașinile Toyota, Volkswagen, Renault, Nissan, Kia, Hyundai și altele. Redistribuie forța de frânare între roți sau axe în funcție de situație, încărcătura vehicul și calitatea suprafeței drumului. Utilizarea acestui sistem de siguranță reduce distanța de frânare.
Cum funcționează sistemul EBD
Sistemul previne blocarea roților prin reglarea presiunii lichidului de lucru în circuitele de frânare corespunzătoare. Unitatea de control folosește informațiile furnizate de senzorii ABS pentru a determina momentul când începe blocarea. În caz de nevoie, acesta trimite comandă pentru închiderea supapei de admisie corespunzătoare. Presiunea în alte circuite sporește până ABS-ul este activat. Dacă roata continuă să se blocheze, supapele de evacuare se vor deschide. Acest lucru duce la reducerea presiunii.
Mașini populare echipate cu sistem EBD
- Toyota Corolla, Verso AR10, Hilux VII;
- Renault Duster HS, Clio V, Megane III;
- Volkswagen Polo VI, Passat B8;
- Nissan Qashqai 1G;
- Kia Sportage III, Ceed III.
Cauze ale defecțiunilor la sistemul EBD
- Contaminarea senzorilor ABS.
- Insuficient lichid de lucru, de exemplu din cauza scurgerilor.
- Reglarea incorectă a comutatorului luminii de frână.
- Ruperea firelor electrice.
- Oxidarea contactelor releului.
Comentați