DSTC, care este prescurtarea de la Dynamic Stability & Traction Control (Control Dinamic al Stabilității și Tracțiunii) este un sistem instalat pe mașinile Volvo. A apărut prima dată pe sedanul Volvo S80 scos pe piață în 1998. Sistemul joacă un rol important în siguranța vehiculului, îmbunătățind controlabilitatea și manevrabilitatea și contribuind la evitarea derapării și alunecării roților.
Cum funcționează DSTC
Menținerea stabilității este asigurată prin compararea direcției dorite de șofer cu direcția actuală a mașinii. Pentru a determina traseul corect, un procesor folosește informațiile despre unghiul volanului, presiunea din sistemul de frânare și poziția comutatorului luminii de frânare. Pentru a stabili direcția de condus actuală se ține cont de alți parametri: viteza roților, rata de girație și forța centrifugă.
În caz de nevoie, sistemul activează frânele pentru a readuce mașina înapoi pe traseul său de urmat. De asemenea, pentru aceasta poate reduce și cuplul motor prin modificarea cantității de combustibil injectat.
Sistemul este în permanență activat și nu poate fi oprit. Totuși, șoferul poate cupla modul Sport, unde sistemul îi permite să folosească, de exemplu “derapare controlată”.
Modele Volvo populare echipate cu DSTC
Cauze ale defecțiunilor la DSTC
- Senzorul unghiului volanului se defectează adesea.
- Senzorii de viteză a roților se murdăresc.
- Firele se pot deteriora.
- @user_91410523.12.2023 12:29Membru
Sunt rămas în Polonia, azi-noapte mi s-au aprins DSTC-ul și instant și Ceeck Engine. Pornește dar merge in trei, întrerupe și scoate gaze pe la injectoare
Apropo e un V60 2012- @Elena Marin09.01.2024 11:29Membru
Bună ziua! Pot fi multe motive și fără diagnosticare adecvată nu vom putea sfătui nimic. Vă rugăm să contactați un service auto. Cu stimă, Echipa AUTODOC Club.
- @user_100615322.01.2024 10:05Membru
Salut.
La Volvo v 50 D2,an 2011,1,6,114 cp are echipare DSTC??
Comentariile – 3