Cutia de viteze cu schimbare directă (DSG): trăsături, avantaje și dezavantaje

Cutia de viteze cu schimbare directă (DSG): trăsături, avantaje și dezavantaje

Cutia de viteze cu schimbare directă (DSG) este o cutie de viteze automată cu arbori multipli, ambreiaj dublu și controlată electronic. Este instalată pe multe mașini produse de Volkswagen Group. În special, cu aceasta sunt echipate vehiculele mărcilor precum Škoda, SEAT, Volkswagen și Bugatti.

Această transmisie a apărut prima dată în 2003, pe Volkswagen Golf Mk4 R32. Era prima cutie automată din lume instalată pe o mașină produsă în serie.Aceasta oferă moduri manuale și automate de schimbare a vitezei.

Până în prezent au fost produse mai multe generații a acestor cutii de viteze. Multe dintre ele au fost dezvoltate în colaborare cu alți producători, inclusiv BorgWarner și LuK.

Cum funcționează DSG

Avantajul principal al acestui tip de cutie îl constituie transmisia continuă a cuplului de rotație, obținută prin folosirea a două ambreiaje și două schimbătoare de viteză. O viteză este acționată, în timp ce alta este pregătită pentru acționare. Viteza necesară este selectată de către unitatea de control electronică pe baza semnalelor venite de la diferiți senzori. Acționare unei viteze este realizată cu ajutorul supapelor de control, electromagnetice și de reglare a presiunii. Pentru a schimba la modul manual, trebuie să glisați maneta cutiei de viteze în dreapta. Pentru a spori sau reduce raportul de transmisie, glisați maneta la “+” sau “-”. Pe multe versiuni se oferă schimbătoare cu palete pentru controlul manual al transmisiei.

Versiuni DSG populare

VersiuneCodNumăr de vitezeCuplu motor maxim, N·mCapacitate maximă motor, LTip ambreiajÎncepere producțieModele pe care sunt aplicate
DSG-6DQ250 (02E)63503.2Uscat2003Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6; Seat Leon 1P; Škoda Octavia A5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Superb B6; Volkswagen Touran
DSG-7DQ200 (0AM)72502.0Uscat2007Škoda Rapid; Volkswagen Golf 6; Škoda Fabia 2; Volkswagen Polo 5; Volkswagen Passat B7; Škoda Superb B6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Octavia A7
DSG-7DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)76002.5Cu ulei2008Volkswagen Golf 7; Škoda Superb B8; Volkswagen Tiguan NF; Škoda Octavia A7; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Jetta 6
DSG-7DQ380 (0DE)74202.0Cu ulei2015Volkswagen Golf 7 GTI; Volkswagen Magotan
DSG-7DQ381 (0GC)7420–4302.0Cu ulei2017Volkswagen Golf 7.5 R; Škoda Karoq; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Octavia 3 A7; Volkswagen Golf Sportsvan; SEAT Leon 3; Volkswagen Arteon
DSG-7DL382 (0CK/0CL)75003.0Cu ulei2015Volkswagen Phideon

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor DSG

DefecțiuniTransmisii
În timpul funcționării apar adesea smucituri și vibrații.DQ250 (02E)
Electrovalvele se pot înfunda cu produse de uzură a ambreiajului dacă uleiul de transmisie nu este schimbat la timp.DQ250 (02E), DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)
Kitul ambreiajului se uzează prematur.DQ200 (0AM)
Unitatea de control electronică se arde.DQ200 (0AM)
Carcasa unității mecatronice se poate crăpa din cauza presiunii sporite a uleiului. DQ200 (0AM)
Furca ce acționează viteza a șasea este predispusă la defectare.DQ200 (0AM)
Transmisia se poate supraîncălzi din cauza înfundării schimbătorului de căldură.DQ500 (0BT, 0BH,  0DL)
Funcționarea defectuoasă a unității mecatronice.DL382 (0CK, 0CL)
Lichidul de transmisie își pierde rapid caracteristicile de operare. Acest lucru duce la uzarea rulmentului ambreiajului.DL382 (0CK, 0CL)

Comentariile – 2

  • @user_145627
    04.01.2022 14:02
    Membru

    Buna ziua!
    Dețin un golf 6 cu cutia dq200..
    De ceva timp am probele cu ea..am fost cu ea la. Mecanic si mi a recomandat sa schimb mecatronicul deoarece pompa de ulei din el nu funcționează in parametrii.. Din cauza presiunii imi arunca uleiul afara.. Exista vreun mod de a l repara sau trebuie inlocuit?
    Precizez ca înainte am fost la alt mecanic si mi a schimbat calculatorul de la cutie, mi a schimbat si blocul de valve de câteva ori din mecatronic, uleiul plus ambreiajul si volanta

    • @Elena Marin
      07.02.2022 12:11
      Membru

      Bună ziua! Întru-cât ai înlocuit majoritatea pieselor nu se recomandă repararea mecatronicului, acesta având risc de defectare ulterioară. Recomandăm înlocuirea piesei. Cu stimă, Echipa AUTODOC.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele