Ce este CiTD? Caracteristicile de performanță ale motorului

Ce este CiTD? Caracteristicile de performanță ale motorului

Motoarele CiTD sunt motoare diesel cu turbocompresor și sistem de injecție cu rampă comună, instalate pe mașinile Mazda. Acestea se mai numesc și MZR-CD, MZ-CD sau CD. Au apărut prima dată în 2002. Aceste motoare erau folosite pe larg până în 2014, ulterior fiind treptat înlocuite de motoarele Skyactiv-D. Majoritatea motoarelor CiTD sunt dezvoltarea proprie a corporației Mazda Motor. Totuși, unele dintre ele sunt motoare modificate, produse de Groupe PSA.

Trăsăturile motoarelor CiTD

Aceste motoare au patru cilindri și 8 sau 16 supape. Blocul motor este realizat din fontă sau aluminiu. Chiulașa este întotdeauna din aluminiu. În funcție de versiune, motoarele pot fi echipate cu turbocompresoare produse de IHI, BorgWarnersau MHI, precum și sisteme de injecție de la Siemens sau Denso. Mișcarea de rotație dintre elementele mecanismului de distribuție a supapelor este transmisă cu ajutorul unei curele sau unui lanț.

Motoare CiTD populare

Cod Capacitate motor, l Număr de supape Putere maximă, hp Cuplu maxim, N⋅m Început producție Modele Mazda echipate cu acest tip de motor
RF5C 2.0 16 120–135 310 2002 MPV LW; 6 GG
RF7J 2.0 16 110–145 310–360 2005 3 BK; 6 GG; 5 CR; 6 GH
R2AA 2.2 16 150‒185 360‒400 2008 3 BL; CX-7 ER; 6 GH
Y404 1.4 8 68 160 2003 2 DY; 2 DE
Y406/ Y646 1.6 16 90 205–215 2004 2 DE; 3 BK; 3 BL; 5 CW
Y601, Y642 1.6 16 109 240
Y661 1.6 8 95 205
Y650, Y655, Y6Y1 1.6 8 115 270

Defecțiuni frecvente ale motoarelor CiTD

DefecțiuniMotoare
Șaibele de sub injectoarele de combustibil  se ard adesea.RF7J; R2AA; RF5C.
Supapele conductelor de vid au durată scurtă de funcționare.RF5C.
Senzorul de masă de aer se defectează destul de des.RF5C; RF7J.
Supapa pompei de combustibil de înaltă presiune se defectează uneori.RF5C; R2AA; Y404; RF7J.
Flanșele intercooler-ului sunt predispuse la crăpare.RF7J.
Lanțul de distribuție de întinde prematur.R2AA.
Fulia de amortizare a arborelui cotit poate fi distrusă la un număr mic de kilometri parcurși.Y404.
Camele arborelui cu came se uzează rapid.Y406; Y642; Y646; Y601.
Turbocompresorul se defectează adesea.Y406; Y642; Y646; Y601.
Lanțul ce conectează arborii cu came este predispus la întindere.Y406; Y642; Y646; Y601.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele