DI-D este denumirea motoarelor diesel cu turbocompresor echipate cu sistem de injecție directă. Acestea sunt instalate pe mașinile Mitsubishi. Prima dată au apărut în 1999, pe a treia generație de SUV-uri Mitsubishi Pajero. În prezent, aceste motoare se folosesc pe larg.
Trăsăturile motoarelor DI-D
Motoarele DI-D sunt dispuse în linie. Au bloc motor din fontă sau aluminiu. Chiulașa este întotdeauna din aluminiu. În funcție de versiune, mecanismul de distribuie a supapelor folosește un lanț sau o curea. La motoarele produse la începutul anilor 2000 se folosea pompă de tip distribuitor. Ulterior, aceasta a fost înlocuită cu sistemul cu rampă comună – un sistem mult mai eficient și economic din punct de vedere a consumului de combustibil.
Motoare DI-D populare
Cod motor | Capacitate motor, l | Număr de supape | Putere maximă, hp | Cuplu maxim, N⋅m | Început producție | Modele Mitsubishi echipate cu acest tip de motor |
4D56 | 2.5 | 8 | 114 | 247 | 2004 | L200 IV; Pajero Sport II |
16 | 136 | 320 | ||||
16 | 178 | 350–400 | ||||
4М41 | 3.2 | 16 | 165 | 351 | 1999 | Pajero II, III, IV; L200 IV |
16 | 175–200 | 382–441 | ||||
4N13 | 1.8 | 16 | 150 | 300 | 2010 | Lancer VIII; ASX |
4N14 | 2.2 | 16 | 150–177 | 360–380 | 2010 | ASX; Outlander II and III; Delica D5 |
4N15 | 2.4 | 16 | 154–181 | 380–430 | 2015 | Pajero Sport II; L200 V |
F9Q | 1.9 | 8 | 80–120 | 180–270 | 2000 | Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A |
8 | 110–130 | 260–300 | 2005 | |||
8 | 130 | 300 | 2008 |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor DI-D
Defecțiuni | Motoare |
Garniturile și elementele de etanșare ale motorului își pierd adesea etanșeitatea. | 4D56. |
Injectoarele de combustibil se defectează rapid, în special dacă se folosește combustibil de slabă calitate. | 4D56; 4N15; 4N14. |
Fulia arborelui cotit are durată scurtă de funcționare. | 4D56. |
Cureaua arborelui de echilibrare se defectează timpuriu. | 4D56. |
Chiulașa se crapă adesea la un număr relativ mic de kilometri parcurși. | 4D56. |
Pistoanele s deteriorează din cauza temperaturii excesiv de crescute. | 4М41. |
Pompa de combustibil de înaltă presiune au durată scurtă de viață. | 4М41. |
Fulia arborelui cotit este predispusă la uzarea prematură. | 4М41. |
Supapa EGR formează rapid depozite de carbon. | 4М41; 4N15; 4N14. |
Clapetele galeriei de admisie se blochează din cauza formării depunerilor de carbon. | 4N14; 4N15. |
Rulmenții arborelui cotit se pot roti la un număr relativ mic de kilometri parcurși din cauza uzării pompei de ulei și reducerii presiunii din sistemul de lubrifiere. | F9Q. |
Pompa de combustibil de joasă presiune se defectează destul de des. | F9Q. |
Înfundarea supapei de control a presiunii combustibilului duce la defectarea motorului. | F9Q. |
Comentați