Motoare DI-D: caracteristicile de operare

Motoare DI-D: caracteristicile de operare

DI-D este denumirea motoarelor diesel cu turbocompresor echipate cu sistem de injecție directă. Acestea sunt instalate pe mașinile Mitsubishi. Prima dată au apărut în 1999, pe a treia generație de SUV-uri Mitsubishi Pajero. În prezent, aceste motoare se folosesc pe larg.

Trăsăturile motoarelor DI-D

Motoarele DI-D sunt dispuse în linie. Au bloc motor din fontă sau aluminiu. Chiulașa este întotdeauna din aluminiu. În funcție de versiune, mecanismul de distribuie a supapelor folosește un lanț sau o curea. La motoarele produse la începutul anilor 2000 se folosea pompă de tip distribuitor. Ulterior, aceasta a fost înlocuită cu sistemul cu rampă comună – un sistem mult mai eficient și economic din punct de vedere a consumului de combustibil.

Motoare DI-D populare

Cod motor Capacitate motor, l Număr de supape Putere maximă, hp Cuplu maxim, N⋅m Început producție Modele Mitsubishi echipate cu acest tip de motor
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

Defecțiuni frecvente ale motoarelor DI-D

Defecțiuni Motoare
Garniturile și elementele de etanșare ale motorului își pierd adesea etanșeitatea.4D56.
Injectoarele de combustibil se defectează rapid, în special dacă se folosește combustibil de slabă calitate.4D56; 4N15; 4N14.
Fulia arborelui cotit are durată scurtă de funcționare.4D56. 
Cureaua arborelui de echilibrare se defectează timpuriu.4D56. 
Chiulașa se crapă adesea la un număr relativ mic de kilometri parcurși.4D56. 
Pistoanele s deteriorează din cauza temperaturii excesiv de crescute.4М41. 
Pompa de combustibil de înaltă presiune au durată scurtă de viață.4М41. 
Fulia arborelui cotit este predispusă la uzarea prematură. 4М41.
Supapa EGR formează rapid depozite de carbon.4М41; 4N15; 4N14.
Clapetele galeriei de admisie se blochează din cauza formării depunerilor de carbon.4N14; 4N15.
Rulmenții arborelui cotit se pot roti la un număr relativ mic de kilometri parcurși din cauza uzării pompei de ulei și reducerii presiunii din sistemul de lubrifiere.F9Q. 
Pompa de combustibil de joasă presiune se defectează destul de des.F9Q. 
Înfundarea supapei de control a presiunii combustibilului duce la defectarea motorului.F9Q.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele