VSC (Vehicle Stability Control) este un sistem folosit la mașinile Škoda, Chevrolet, Kia, Hyundai, Toyota, Lexus și Lada. Acesta contribuie la prevenirea derapării și alunecării vehiculului. Ajută la menținerea traseului dorit al mașinii în timpul manevrelor, fapt ce îmbunătățește controlabilitatea și siguranța.
Cum funcționează sistemul VSC
Unitatea de control a sistemului analizează semnalele venite de la senzorul ratei de girație, senzorului de decelerare și senzorii de viteză a roților. Este determinată direcția actuală pe care o urmează vehiculul. Informațiile primite sunt comparate cu cele de la senzorul unghiului volanului, senzorul de presiune a sistemului de frânare și cu poziția comutatorului luminii de frână.
Discrepanțele dintre direcția actuală și direcția dorită activează sistemul VSC. Odată activat, acesta activează la rândul său sistemul de frânare antiblocare și sistemul de control a tracțiunii. Roțile individuale sunt astfel încetinite. Datorită acestui fapt, puterea motorului este redistribuită între roți, iar traiectoria direcției – restabilită. La viteze mari, sistemul modifică unghiul de deschidere a clapetei de accelerație, reducând astfel viteza mașinii.
Mașini populare echipate cu sistem VSC
- Škoda Octavia II;
- Lexus GS III;
- Chevrolet Tracker, Niva;
- Toyota C-HR AX10;
- Hyundai Solaris, i30 II, III;
- Kia Sorento III.
Cauzele defectării sistemului
- Alinierea incorectă a roților.
- Montarea unor roți de dimensiuni necorespunzătoare.
- Defectarea bobinei de aprindere.
- Utilizarea combustibilului de slabă calitate.
- Defectarea senzorului de oxigen.
Comentați