4×4 Allgrip: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

4×4 Allgrip: definiția, funcționalitățile și principiulde funcționare

4×4 Allgrip este un sistem inteligent de tracțiune integrală montat la automobilele Suzuki. Acesta a apărut pentru prima dată la modelul Vitara în anul 1988. Sistemul controlează motorul, sistemul de transmisie și ESP (sistemul de control electronic al stabilității). Acesta permite să alegeți modul de conducere optim pentru orice stare a drumurilor și orice condiții meteorologice. De asemenea, acesta îmbunătățește eficiența consumului de combustibil și reduce emisiile de noxe în mediul ambiant.

Tipurile de sisteme 4×4 Allgrip și cum funcționează

Auto (permanent): Acesta este utilizat la modelele Swift și Ignis. Un ambreiaj hidraulic multilamelar cu ulei de silicon este utilizat pentru distribuirea cuplului în locul diferențialului central. Lubrifiantul se încălzește și se dilată dacă există vreo diferență de viteză a roților pe diferite axe. Cuplul suplimentar este apoi transmis axului din spate pentru a preveni patinarea axului din față.

Select (la cerere): Acesta este instalat la modelele Vitara și SX4. Sistemul 4×4 Allgrip utilizează datele despre starea suprafeței drumului, poziția clapetei de accelerație și unghiul de bracare. Acest lucru permite distribuția puterii la axul din spate chiar înainte ca axul din față să înceapă să patineze. Are 4 moduri de conducere:

  • Modul Auto oferă un consum eficient de combustibil. În mod implicit, automobilul este cu tracțiune pe față. Totuși, dacă automobilul detectează că roțile din față patinează, tracțiunea integrală este cuplată automat.
  • Modul Sport îmbunătățește maniabilitatea, distribuind cuplul pe axul din spate, dacă este necesar. Mai mult decât atât, motorul răspunde mai rapid atunci când este apăsată pedala de accelerație.
  • Modul Snow (Zăpadă) asigură o conducere sigură și o ținută de drum stabilă pe drumurile alunecoase și acoperite cu zăpadă. În baza unghiului volanului de direcție și a poziției pedalei de accelerație, acesta distribuie puterea la toate cele patru roți.
  • Modul Lock (Blocare) îmbunătățește capacitatea de circulație pe drumurile impracticabile a vehiculului. Acesta distribuie cuplul motor uniform între ambele axe.

Modul 4×4 Allgrip dorit poate fi selectat cu ajutorul unui comutator montat pe consola centrală.

Pro (temporar): Acesta este conceput pentru conducerea pe teren accidentat. Acesta este instalat pe SUV-urile Jimny. Între arborii cardanici este montată o cutie de transfer. În condițiile rutiere dificile, acesta oferă un raport de transmisie redus, iar în condiții normale – un raport de transmisie înalt. Atunci când este necesar, axele pot fi cuplate rigid și cuplul este distribuit îuniform.

[Total: 0   Average: 0/5]

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *