VCDi este o serie de motoare diesel cu turbocompresor și sistem de injecție cu rampă comună. Sunt instalate pe mașinile Chevrolet începând cu 2006. Prima dată au fost produse de către compania VM Motori. Din 2010 aceste motoare sunt produse de către General Motors.
Trăsăturile motoarelor VCDi
Motoarele au 4 cilindri și 16 supape. Blocul motor este realizat din fontă, iar chiulașa din aluminiu. Mecanismul de distribuție folosește curea sau lanț. Toate versiunile sunt echipate cu turbocompresor cu geometrie variabilă, care sporește performanța.
Specificațiile tehnice ale motoarelor VCDi
Cod motor | Capacitate, L | Putere maximă, hp | Cuplu motor, N·m | Început producție | Modele echipate cu acest tip de motor |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Defecțiuni frecvente ale motoarelor VCDi
Defecțiuni | Motoare |
Elementele sistemului de combustibil sunt foarte sensibile la calitatea combustibilului. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Cureaua sistemului de distribuție a supapelor are durată scurtă d efuncționare. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Lanțul sistemului de distribuție a supapelorThe v se întinde. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Turbocompresorul de defectează adesea. | Z20D1 (LNP). |
Filtrul de particule diesel se poate înfunda rapid. | Z20D1 (LNP). |
Comentați