Ce este SRS? Funcțiile, tipurile și modul în care funcționează

Ce este SRS? Funcțiile, tipurile și modul în care funcționează

SRS (Supplemental Restraint System) este un sistem de protecție pasivă, scopul căreia este de a proteja șoferul și pasagerii în cazul unei situații de urgență.

 Elementele SRS includ: 
  • airbaguri frontale și laterale;
  • tetiere active;
  • dispozitive de pretensionare pentru curelele de siguranță;
  • senzori;
  • modul de control.

Componentele SRS pot fi localizate în diferite locuri din autovehicul – sub capotă, în interiorul scaunelor sau chiar pe consola centrală.

Scopul senzorilor SRS este de a măsura parametrii de mișcare a mașinii și de a urmări poziția pasagerilor în habitaclu. Informația este transmisă modulului de control, care trimite comenzi unităților operaționale.

În cazul unei situații de urgență, cum ar fi atunci când mașina intră în coliziune cu un obstacol la o viteză de 50 km/h sau mai mult, sunt activați senzorii de inerție. În consecință, modulul activează capsele pirotehnice ale airbagurilor. În consecință, airbagurile de umflă.

Modulul activează capsele pirotehnice ale airbagurilor

Umflarea airbagurilor este realizată cu ajutorul gazului uscat, conținut în capsule: sub influența impulsului electric acestea din urmă se topesc, iar gazul este eliberat și umple airbagurile.

 Capsele pirotehnice nu se activează dacă: 
  • mașina se lovește de un obiect moale;
  • impactul are loc din spate (se activează tetierele active);
  • impactul are loc din lateral, iar mașina nu este dotată cu airbaguri laterale.

Senzori separați urmăresc dacă persoanele au sau nu centura cuplată. Tensiunea centurilor de siguranță poate crește în urma semnalului corespunzător din partea modulului SRS.

Sistemul SRS interacționează cu închiderea centralizată: ușile care la momentul accidentului erau blocate, sunt deblocate după semnalul de la SRS. Astfel, salvatorii au acces la persoanele rănite.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *