4motion este denumirea brevetată pentru sistemele cu tracțiune integrală de la automobilele Volkswagen. Este utilizată din anul 1998. Înainte de această dată, versiunile cu tracțiune integrală erau denumite „Syncro”. O capacitate sporită de circulație pe terenurile accidentate și suprafețele afânate sau alunecoase este unul dintre principalele avantaje ale acestui sistem.
Cum functionează
Sistemul 4motion permanent poate fi găsit la vehiculele cu motoarele plasat longitudinal. Acesta utilizează un diferențial autoblocant Torsen. Acesta distribuie cuplul motor în funcție de condițiile rutiere, transferând cea mai mare parte a cuplului pe axul cu tracțiunea mai bună.
Sistemul la cerere dispune de un ambreiaj multilamelar controlat electronic Haldex. În condiții normale, tot cuplul este distribuit numai pe axul din față. Dacă roțile din față încep să patineze, sunt cuplate roțile din spate și, pentru perioade scurte de timp, le poate fi distribuit până la 100% din cuplu.
Tracțiunea integrală (4WD) temporară este mai puțin frecventă. Aceasta este activată de către conducătorul auto și asigură o conexiune rigidă între axele din față și cel din spate. Aceasta este proiectată exclusiv pentru conducerea pe drumurile impracticabile și pe suprafețele alunecoase.
Modelele Volkswagen echipate cu 4motion
Tipul mecanismului de acționare | Automobilele |
Permanentă cu diferențial Torsen | Passat B5; Phaeton 3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9. |
La cerere cu ambreiaj Haldex | Golf 1J1, 1K1, 1K5, 5K1; Bora 1J2, 1J6; Passat B6, B7; Tiguan 5N, AD1, BW2. |
4WD temporară | Amarok 2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B. |
Comentați