Ce este AMT? Definiția, tipurile, caracteristicile și modul în care funcționează

Ce este AMT? Definiția, tipurile, caracteristicile și modul în care funcționează

AMT este o transmisie manuală automatizată. Structural reprezintă o transmisie manuală, însă se deosebește de aceasta prin prezența unui sistem de control automat al transmisiei și ambreiajului.

 Avantajele AMT sunt: 
  • confortul exploatării;
  • consumul eficient de energie;
  • fiabilitate;
  • cost relativ mic în comparație cu transmisiile automate clasice.

AMT poate să opereze în modul semi-automat și automat. Primul presupune schimbarea secvențială a treptelor de viteză cu ajutorul manetei de pe consola centrală sau comutatoarelor de sub volan.

În modul automat, controlul AMT-ului este realizat de sistemul electronic, componentele cărora sunt:

  • unitatea de control;
  • senzori de intrare;
  • mecanisme de acționare.

Unitatea de control analizează informațiile primite, în special temperatura uleiului și presiunea, poziția manetei și a furcii de schimbare a vitezei. În funcție de datele analizate, aceasta transmite comenzi către mecanismele de acționare.

AMT este echipat cu ambreiaj prin frecare. Mașinile moderne pot avea cutie de viteze cu ambreiaj dublu. Acesta din urmă transmite cuplul de la motor, fără să întrerupă fluxul de putere.

AMT este echipat cu ambreiaj prin frecare
 Cele mai populare transmisii manuale automatizate cu ambreiaj dublu sunt: 
  • DCT M Drivelogic (BMW);
  • PDK (Porsche);
  • DSG (Volkswagen);
  • Speedshift DCT (Mercedes-Benz);
  • Powershift (Ford, Volvo);
  • S-Tronic (Audi);
  • Twin Clutch SST (Mitsubishi);
  • TCT (Alfa Romeo).
 După tipul de acționare a ambreiajului și transmisiei, există două tipuri de AMT: 
  1. Cu acționare electrică.
    • Allshift (Mitsubishi);
    • Durashift EST (Ford);
    • Dualogic (Fiat);
    • MultiMode (Toyota);
    • Easytronic (Opel);
    • 2-Tronic (Peugeot);
    • SensoDrive (Citroën).

  2. Cu acționare hidraulică.
    • SMG (BMW);
    • Selespeed (Alfa Romeo);
    • R-Tronic (Audi);
    • Quickshift (Renault);
    • ISR (Lamborghini).

Mecanismele de acționare ale AMT-urilor cu acționare electrică sunt motoarele electrice, iar cele ale AMT-urilor – cilindrii hidraulici, controlați de supapele electromagnetice. Sistemul de control al AMT-urilor cu acționare hidraulică include unitatea de control, care controlează funcționarea cilindrilor hidraulici și menține presiunea în sistem.

Sistemul cu acționare hidraulică, spre deosebire de cel cu acționare electrică, se caracterizează printr-un necesar mai ridicat de energie: energia suplimentară este consumată pentru menținerea presiunii sistemului. Avantajul sistemului cu acționare hidraulică în fața sistemului cu acționare electrică constă în viteza mare de operare.

    Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

    Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele